Zelf hebben wij drie poezen, zussen, van 8 jaar oud.
Het zijn binnenkatten die alleen onder toezicht in de tuin mogen. Ze zijn nog nooit verder geweest en voor hun houd de wereld dus echt op bij de schutting. Al jaren gaat dit goed zonder problemen of pogingen om over de schutting te gaan. Goed, het zijn dus best mutsen wat dat betreft.
Alle drie de katten staan op blaasgruis dieet. Een van mijn katten heeft zo erg veel last van blaasgruis dat ze geen stukje of druppel van iets anders dan dr eigen dierenarts voer mag hebben. Zodra ze last heeft van stress uit zich dit in een "blaasontsteking" en piest ze overal en met bloed. Nadat we verhuist zijn naar een groter huis en van dit voer gebruik maken (6 jaar geleden) heeft ze hier zelden nog last van tot een paar weken terug.
Op zondag naar de dierenarts voor onderzoek en pillen, conclusie Stress oorzaak onbekend en een gepeperde rekening.
Inmiddels zijn we achter de oorzaak van de stress. namelijk de kat van de buren van de buren.
Welke schijnbaar al enige tijd (sinds eind maart) rustig in en uit ons huis loopt, gewoon via het raam of achterdeur en zelfs bij ons in huis plast. Tot nu toe nog op de slaapplekken van onze katten, maar ik ben bang dat ons bed straks de klos is. (onze ramen staan savonds met dit weer open om de boel te luchten en onze katten mogen daar dan niet komen en zitten dan in de woonkamer/tuin opgesloten)
We hebben de buren er op aan gesproken dat wij last hebben van hun kat. In eerste insatntie zei ze "oh datd acht ik al, nou hij gaat de deur uit want dit is de druppel" De kat blijkt als zwerver gevonden te zijn en schijt te hebben aan de rest van de wereld. Rustig midden op een druk kruispunt te gaan zitten enzo. Hun zouden afgelopen dat weekend naar de camping gaan en de kat wel binnen opsluiten. Zaterdagochtend hun rijden weg, ik zie hun kat gewoon bij mijn zolderraam.
Na t weekend vol overlast, wederom zeiken en onze katten dieper in de stress weer aangebeld en gesproken. Alles kwam goed er werd voor een oplossing gezocht. Gisteren tijdens het eten loopt hun kat als of het doodgewoon is gewoon via onze achterdeur naar binnen. Herrie bij ons in huis dus wij weer aanbellen. Gaat dat wijf.....sorry anders kan ik het niet noemen helemaal uit dr dak. Ze kan die kat niet binnen houden, das mishandeling en ze was niet van plan hem weg te doen. Ik moest de boel maar dicht houden, want zij gaat met dit weer echt niet de ramen dicht houden.

Kortom hun kat word ons probleem.
Dit kan toch niet zomaar. Dat ie bij ons zo af en toe in de tuin s[pringt en plast/poept is tot daar aan toe, maar mijn katten zijn echt ziek en daarnaast de zeiklucht van hun kat is iets wat mijn katten zelfs na reinigen met speciaal spul nog maanden zullen ruiken.
Lang verhaal, maar wat kan ik doen behalve kosten maken en hekken en gaas gaan spannen.
Wij zijn een beetje de wanhoop nabij.