Kattenbroers

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
BobEnScania
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2010 19:17

Kattenbroers

Bericht door BobEnScania »

Hallo,

Misschien is deze vraag al een keer gesteld, maar ik ga hem toch vragen.

ik heb sinds 2 jaar 2 katers, bob en scania, zijn altijd samen, niks aan de hand ze spelen, delen alles en zijn eigenlijk altijd samen,
zo af en toe komen ze lekker buiten en spelen ze samen en ook met andere katten
maar sinds gisteren is er iets verandert.

Scania kwam kwijlend en druppelend binnen en was heel angstig , bob had die ochtend al overgegeven en was al iets minder lekker ( maar hij is altijd lui dus das geen raar iets voor me als hij opeens zomaar ergens gaat liggen ) ik ben dus naar de dierenarts geweest met hun beide, zijn allebei nagekeken en schijnt dus dat scania ergens van geschrokken moet zjn of iets moet zijn gebeurt waarom hij nu zoo gigantisch angstig is. bob had een van streke maag dus allebei spuitje en sinds gisteren avond is het raak

Bob blaast en gromt en haalt af en toe uit naar scania terwijl dit nooit eerder was, de hele nacht is meneer bezig geweest en vanaf vanmorgen is scania eigenlijk zo goed als beter.

hij lokt niks uit maar elke keer loopt bob op hem af ruikt aan zijn achterwerk of kop en begint dan heeeeeeel hard en achterlijk te blazen.

ik heb geen idee waarom hij dit doet en wat er nu aan de hand is omdat scania absoluut geen bedreiging vormt en daar in tegen ook niks verkeerds doet tegen bob

iemand enig idee wat hier aan de hand is? en wt ik heb beste kan doen?

alvast bedankt voor de interesse!

groetjes Stephanie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: KattenBroers

Bericht door castratenkoor »

Is moeilijk in te schatten wat er gebeurd kan zijn. Wat ik wel weet is dat als katten ergens van geschrokken zijn ze van de stress opeens ruzie krijgen met kat(ten) waar ze altijd goed bevriend mee waren. meestal trekt dat wel weer bij.
Mijn advies is veel aandacht geven en bij de apotheek valeriaan halen. Wat druppels her en der in huis. Ruikt een beetje raar maar worden ze wel rustig van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
BobEnScania
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2010 19:17

Re: KattenBroers

Bericht door BobEnScania »

bedankt voo je reactie!

ga het morgen gelijk uitproberen!
Plaats reactie