Na veel gelezen te hebben en ondertussen al 90% zeker ben van het aanschaffen van een of twee katten (ligt aan persoonlijkheid van de katten). Mijn keuze is een/twee katten uit een asiel, waarvan mij niet uitmaakt of het er 1 is of 2, dat ligt geheel aan wat het asiel bied, vinden de katten het fijn een maatje te hebben vind ik dat ook prima.
Ik werk 5 dagen per week en ben zo goed als elke avond en het gehele weekend thuis, ga bijna nooit op vakantie, enkel om het jaar ofzo een weekendje weg. Wil graag een kat voor het gezelschap en wat leven in mn appartement, aangezien ik niet veel mensen over de vloer krijg en geen vriend heb. Ik krijg alleen volwassen mensen over de vloer en eigenlijk nooit meer dan 2 a 3 tegelijk, dus kan al veel kattenkarakters hebben. Het moet wel een binnenkat zijn, alhoewel ik wel een balkon heb, kunnen ze hier van 2 hoog niet zelf in en uit, vandaar een binnenkat.
Ondertussen heb ik al een grote krabpaal uitgezocht, bedacht dat mijn grote boekenkast (ikea met veel van die vakken) als leuke hoge plaats kan dienen vanwaar ze alles kunnen overzien, waarnaast de krabpaal dan ook komt te staan

Ze mogen door de hele woonkamer/keuken (openkeuken) lopen, kunnen lekker in het vensterbank zitten en naar buiten turen.
Heb al een lijstje gemaakt met dingen als, voerbakjes, kattenbak+vulling, reismand, speeltjes etc.
Nou twijfel ik nog om drie dingen:
- Zijn er katten die elektriciteitsdraden met rust laten (gezien het asielkatten zijn, zijn ze meestal al aardig getraind?)
- Zijn er katten die daarnaast ook persoonlijke spullen netjes laten liggen (ik knutsel graag met papier en mijn tafel ligt vaak vol met papier en benodigdheden, kan het enigsinds opruimen maar als ik bezig ben moet de kat niet verzinnen er een zooitje van te maken

- Grootste vraag: zijn er mensen met ervaring met asielen in Noord-holland, kunnen die mij hierover vertellen? ik had stichting dierentehuis alkmaar op het oog, omdat hun website netjes toont, iemand ervaring met deze?
Nou al een heel verhaal, als je meer wilt weten natuurlijk kun je gewoon vragen

Alvast bedankt voor de reacties,
Jarina