Zoals heel heel heel misschien sommigen wel weten (zo bekend ben ik hier immers niet) zou ik van het weekend twee kittens ophalen bij een pretnestje. Het zag er allemaal prima uit, maar nu wordt er toch ineens geld gevraagd. Het gaat mij niet om het geld, maar ik zit zo na te denken... het is misschien toch niet zo handig twee kittens uit een pretnestje te halen. Dit vanwege het feit dat het dus een pretnestje is, EN dat het toch wel duur is, komt in totaal uit op €268,- voor twee kittens uit een simpel pretnestje. Natuurlijk, bij een fokker betaal je veel meer, dat is om die reden mijn optie ook niet helaas. Maar hiermee houd ik dus ook de pretnestjes in stand, beetje. Zucht, de pretnestjes ook. Ben er echt FEL op tegen, en ben er nog feller op tegen geworden inmiddels zoals wel te merken is geloof ik.
Er worden nu zoals bekent zóveel nestjes aangeboden, ik ga niet eens op Marktplaats kijken (wat mijn ouders wel doen en daar goedkope katjes zien, maar ik durf er niet eens te gaan kijken, zal me dood ergeren hihi, en ik wil geen kittens op de kop tikken

Goed. Ik bedacht gisteren me ineens, door het lezen van een aantal posts hier, dat het wel leuk zou zijn een nestje kittens op te vangen en te flessen bijvoorbeeld. Maar ja dat kon nog niet omdat ik eerst twee kittens ouder moest laten worden. Maar als ik die kittens nu niet neem, dan is dat misschien wél een optie. En dan bijv. uit dat nestje twee kittens zelf houden... Alleen zit ik dan nog met het feit dat ik nog nooit eerder katten heb gehad (wel veel cavia's)... Zou ik dat wel kunnen??
Verder is er natuurlijk nog de optie asielkat. Daar zou ik er één of twee kunnen nemen. Maar ik hoor ook wel weer eens slechte verhalen daarover, dat er van de kat of katten in kwestie niet genoeg bekend is en dat je die dan in huis neemt en later ineens boven water komt dat ze uit een groep van 20 katten komen en daarom ineens zo schuw zijn in hun eentje. Zoiets. En daar zit ik dan ook weer niet op te wachten. Ik heb inmiddels twee asiels bezocht, en er zit wel degelijk verschil in. De een kende (bijna) alle katten bij naam, de ander was maar aan het bladeren en bladeren in het boek en las alleen daaruit twee zinnetjes voor. Daar heb je dus ook niks aan.