Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, hebben wij gisteren de poes Alice van 1,5 opgehaald uit het asiel. We hadden al drie katers hier, George van 9, Morisson van 7 en Charlie van 1.
Eerst hebben we Alice even rustig in het reismandje laten zitten en de mannen laten snuffelen. George reageerde erg laconiek, Morisson deed net alsof er niets aan de hand was, maar Charlie schrok toch wel en was aan het blazen.
Alice was overigens ook aan het brommen en blazen. Enfin, na een uurtje hebben we haar eruit gelaten en ze ging meteen eten en drinken. De mannen waren nog wat angstig maar hielden haar in de gaten. Morisson verstopte zich boven. Charlie blies wanneer Alice te dichtbij kwam. Alice ging gewoon rustig met een catnipspeeltje spelen.
Niets aan de hand zou je denken. Tot gister in de namiddag. Charlie sprong zoals zo vaak op Morisson om te spelen en Morisson begon, zoals altijd, meteen te gillen en wilde naar boven rennen. En ineens, patsboem, komt Alice met een hoop gegil richting de trap gerend en neemt Morisson te grazen! De hele vloer/trap/muur onder Morisson's haren! Omdat de aanval hierna voorbij was, besloten we niets te doen en gewoon de haren op te ruimen. Morisson had verder geen wondjes ofzo.
's Nachts heeft Alice bij ons op bed geslapen, ook allemaal prima gegaan. Totdat Morisson 's ochtends langs het bed loopt en zoef, Alice er weer met een hoop gegil achteraan (Morisson gilde ook, echt hoor, die twee bij elkaar...

Maar helaas, sinds vanochtend is er geen houden aan. Alice valt George, Morisson en Charlie aan zodra ze ze ziet. Echt dikke staart, gillen, blazen, het ziet er zo enorm eng uit! Ze gaat ook gewoon over me heen om maar bij de jongens te komen, heb een paar krassen op mijn arm. Niks ernstigs hoor, maar ik schrok me dood!
Nu zit Alice in de keuken 'opgesloten', met voer, mandje, water en kattenbak. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het in het begin zo heftig er aantoe gaat. De jongens doen ook vrij weinig terug, ze zijn doodsbang voor haar lijkt het wel.
Ik weet even niet meer hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb ze om beurten geaaid om geur over te brengen en we hebben een Feliway stekker. Een hordeur kunnen we niet plaatsen, het is een huurwoning en de huisbaas vond dat niet zo'n goed idee... Wat kan ik nog meer doen? Want ze valt aan zodra ze enigzins op aanvalbare afstand zijn.

Als jullie meer info nodig hebben, vraag gerust, want ik weet niet of ik genoeg heb gegeven. Komt ooit wel goed, toch?