Dood plaskater

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Dood plaskater

Bericht door ]-marjolein-[ »

Oef...blaaspunctie zonder roesje kan wel, dat weegt eigenlijk niet op tegen de aanslag die een narcose veroorzaakt maar catheteriseren zonder roesje is misdadig!
Heel veel sterkte met dit verlies...
En voor kleine: ook een echo zonder roesje kan zolang de kat het toe laat en niet te gestresst is. Hoe gaat het nu met haar?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Dood plaskater

Bericht door puck0906 »

ik lees het verhaal nu pas. Oh wat vreselijk en wat een lul van een vent die dat doet zeg. bah! Heeft hij aangegeven waarom hij geen roesje heeft gegeven? Mijn snowy heeft zelfs een roesje gehad omdat ze de bloedafname niet voor elkaar kregen en ook toen ze een echo moest en niet stil wilde leggen. No way dat dieren onnodig pijn moeten lijden. Ik zou hier nooit meer naar terug gaan. Heel heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Dood plaskater

Bericht door Viper »

Wat een vreemde gang van zaken. Sterkte met het verlies van Kees. Wel sneu dat het zo heeft moeten lopen!
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
Carlo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:52

Re: Dood plaskater

Bericht door Carlo »

Marjolein ik heb een ander draadje gestart.
Dummy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2012 10:44

Re: Dood plaskater

Bericht door Dummy »

Hallo,

natuurlijk is het heel erg wat er is gebeurd en het verlies is natuurlijk het aller ergste ik lees het misschien wel een beetje laat. Maar als ik het zo lees heeft de dierenarts er alles aan gedaan om de kater weer op de been te krijgen. Zelf ben ik dierenartsassistente en heb ik meerdere plaskaters behandeld. Als ik jou kater zijn verhaal zo lees heeft hij waarschijnlijk toch door dat hij verstopt zat een hele erge infectie opgelopen en omdat hij constant druppelde wat er toch misschien nog wat verstopping blijven kleven. nadat hij naar de dieranarts was geweest was hij weer opgeknapt (meestal door de medicijnen) maar toen hij weer naar de dierenarts moest en ze hem probeerde te kathetericeren zonder roesje pikte hij dit niet. Dit gebeurd vaker zonder roesje en als hij neit verstopt zit had hij het waarschijnlijk ook een stuk minder erg gevonden. De punctie zonder roesje werkt het zelfde als de kat gewoon stil ligt is er geen spraken van pijn of stress.. maar jou keesje was blijkbaar al gestresst door het proberen de katheter in te brengen! de combinatie van stress en pijn door mogelijke verstopping en hierdoor niervergiftiging die inderdaad heel snel kan gaan is hij in shock geraakt. dus niet persee door de stress van het zonder roesje dit heeft hooguit de stress veroorzaakt maar niet de pijn deze komt direct van de blaas en mogelijke verstopping.

Ik hoop dat u hiermee toch misschien een beetje geholpen te hebben en misschien uw gedachte over de behandeling anders te laten zien. Want zoals ik het lees heeft de dierenarts alles er aan gedaan en shock is moeilijk te behandelen dus ook deze dierenarts heeft een goed keus gemaakt om uw kater uit zijn leiden te verlossen.

Ik wil u niet beledingen of lelijk doen over wiens mening dan ook daar is deze reactie echt niet voor.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Dood plaskater

Bericht door catsini »

je hoeft jezelf niets te verwijten. maar zo zie je maar weer, je doet alles voor je poes, en nu?

de dierenarts :pdtmad3: diervriendelijk is anders.
Wat een s........
om de poes stil te laten liggen, dat gaat zo maar niet, dan ben je een knappe, de ene poes is de andere niet.

sterkte met het verlies van Kees.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie