Gizmo is 9 weken oud, en weegt ietsje meer als een kilo (gisteren tijdens het enten gewogen). Staat in die tabel dat ze moeten hebben aan droogvoer, dus de kittenbrokjes 50 gram. Per blikje hangt het er vanaf welk gewicht je koopt, maar dat is voor de 85g blikjes al 2 blikjes. En de maaltijdzakjes 100g daar zouden ze 2 1/3 van moeten hebben.
Gizmo krijgt ( als het bakje op is meteen nieuwe brokjes) op een dag maar een anderhalf handje weg. Ik heb eens gewogen hoeveel dat is kwa gram, en kwam uit op ongeveer 35-40 gram. Zodra zijn bakje leeg is komt er echt weer nieuwe brok in, maar hij eet gewoon niet meer dan dat. Hij komt dus helemaal niet op die 50 gram.
Ik heb tot nu toe alleen maar blikjes van gourmet gegeven de kleine blikjes, daar krijgt hij elke dag maar 1/3 van want meer eet hij niet op. Ik ga nu wel even uittesten hoe hij die van sciene plan vind, maar ik denk niet dat hij 1 blikje op een dag op krijgt.
Maaltijdzakjes moet ik ook nog uittesten, maar aangezien hij het bovenste niet echt opkrijgt denk ik ook niet dat hij 1 zakje op een dag opeet.
De dierenarts zei verder wel dat hij op goed gewicht zat, en dat hij helemaal gezond is. Dit was gisteren.
Maar maak me nu toch wel wat zorgen ( ik wil echt goed voor me katje zorgen en niet dat hij iets te kort komt ) omdat hij niet eet, wat er als advies wordt gegeven. Hij kan dat gewoon niet op.
Zijn er meer kittens, is dit normaal en hoef ik me niet zorgen te maken? Of hoe kan ik hem wel op het advies krijgen?
Ik heb trouwens al wel gezocht op dit forum, maar kon geen vergelijkbare topic vinden. Heb alles ingetypt op de zoekfunctie wat ik bedenken kon maar niks gevonden.
Is er nog zo soort topic dan hoor ik het graag.
groetjes mij en gizmo