Ik denk wel dat het fout kan gaan hoor...als je in dat roze gedeelte knipt...
Iew nou ik heb het net ook voor het eerst gedaan. Reactie van de katten was gelukkig prima. Diesel (die nog niet helemaal gelukt is...1 nageltje gedaan

wilde het schaartje alleen aanvallen. (spelen) Maar daarbij luid spinnend...hij dacht gewoon: 'oh leuk nieuw speeltje'.
Ik heb ze eerst vastgehouden...maar dat was een minder succes. Toen ze net even lekker rustig lagen er gewoon bij gaan 'liggen' en pootjes gepakt, geen probleem (bij Muis). Toen dacht ik weer eens: 'waarom moeilijk doen als het makkelijk kan'. Denk ik helemaal dat het toestand wordt en ze in de houdgreep moet houden....is dat helemaal niet nodig!
Nog wel een vraagje. Ik vind het moeilijk om die nageltjes echt te voorschijn te toveren. Waar moet je dan precies op duwen? (ik heb gewoon zitten zoeken tussen de vacht....maar da's niet heel handig, veel meer kans dat ik ze in hun vel knip...dat moet anders kunnen volgens mij)
Oja nog een vraagje, De achterpoten heb ik niet gedaan, die voelen niet zo scherp, juist een beetje 'rond' en glad. Dus ik bedacht me dat ik ze scherper maak als ik ze afknip. Klopt dit? Of lijkt dat maar zo?
p.s. Even tussendoor Diesel ook gedaan. Behalve dat hij in mijn hand bijt gaat het prima. Dat in mijn hand bijten is spelen (niet hard, en af en toe likken)...maar dat mag hij normaal niet. Maar heb het nu maar toegelaten aangezien het een goede afleiding was.
Muis lag erbij...al met al vonden ze het volgens mij gewoon een heerlijk aandachtmoment! haha heerlijk, ik hoop dat dat zo blijft!