Laat ik beginnen met het feit dat ik tegen het geven van 'een tik' ben. Misschien is het meer gevoel dat wat anders maar toch. Rob je schrijft ook dat je er tegen bent....maar bent wel van plan het vaker te gaan doen als hij dit gedrag weer laat zien...je hebt eerst een enorm schuldgevoel en door wat berichtjes hier is dat weg. En opzich terrecht hoor!!! Ik vind ook niet dat je een schuldgevoel hoeft te hebben. Maar dat is dan meer om het feit dat ik dacht dat het een 'foutje' was en dat je niet meer van plan was om te doen.
Ik heb zelf ook Diesel 1 keer een tik gegeven. Tja misschien ben ik wel 'mega-watje' (i.p.v. mega-bobje

Ik ben maar een beginneling om kattengebied. Sommige dingen vind ik/ doe ik zo omdat ik het ergens heb gelezen en me er in kan vinden (vaak omdat er goed argumentatie voor is). Sommige dingen gaan meer op gevoel. Waarmee ik wil zeggen: mijn manier is ook niet heilig en ik ga zeker niet beweren dat dit dan 'de' manier is. Maar ik kan me toch het beste vinden in de 'negeertactiek' of iniedergeval zo neutraal mogelijke tactiek. Zeker als het gaat om agressie.
En natuurlijk het voorkomen van....door spelen met handen, voeten e.d. niet goed te vinden. (ook zonder dat er gewonden vallen) Tenminste als ik er dus even vanuit ga dat dit gedrag uit spelen kwam. (dit weet je namelijk niet zeker).
Fijn dat Tommie weer vooral zijn hele leuke kanten laat zien!!!
gr. Loek