Ik heb het ook regelmatig gehad hoor - die gekke buien. Eigenlijk alleen Mouse heeft dat. Nu botviert hij dat vooral op Zooey (die hééééél boos wordt) en de krabpaal, maar ik ben ook een hele tijd de dupe geweest. Inmiddels weet hij inmiddels al dat hij diep de klos is als hij toch per ongeluk nog een nagel naar me uitsteekt. Ik gebruik dan ook de nekvel pakken methode (niet optillen! Gewoon zoals katten elkaar ook in het nekvel kunnen 'bijten' en op de grond houden). Vervolgens schuif ik hem weg en loop ik heel demonstratief weg. ('jou kijk ik even niet meer aan')
Mopperen dat ie dan doet!

Overigens heb ik Mouse ook wel eens een tik voor de billen gegeven als ik echt nergens anders bijkon zo snel als hij hééééél stout was. Zachtjes kunnen ze best wel tegen - heb je katten wel eens tegen elkaar zien petsen? Een vingertikje kunnen ze best hebben en ook katten weten wat dat betekent. Zeker met een streng 'nee'.
Zo te zien houdt hij nog steeds van je, dus no harm done

Hopen dat de boodschap duidelijk is en hij - net als mijn Mouse - zijn enorm gekke buien nou in de krabpaal uitleeft (die krabpaal heeft het soms zooo zwaar te verduren hier....