Erwin ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Tember
Poema
Poema

Erwin ziek

Bericht door Tember »

Zoals sommigen van jullie hebben meegekregen heeft Erwin gisteren een emmer water over zich heen gekregen. Vandaag is ie ziek. Hij wilt niet eten, zeurt niet om eten (wat bijzonder is), wilt niet aangeraakt worden en z'n tongetje hangt uit z'n mond. Hij zit maar een beetje suf voor zich uit te kijken. Heb de DA al gebeld en die zei dat ik best kon wachten tot het spreekuur, maar als het erger zou worden moest ik weer bellen.

Tips anyone..? Zou het gewoon een griepje kunnen zijn doordat ie gister zo nat was?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Erwin ziek

Bericht door sandy »

Ik zou niet wachten hoor, zou gewoon afspraak maken om er direct heen te gaan. De dierenarts kan niet oordelen over de telefoon en jou zit het duidelijk niet lekker.
Mischien heeft hij koorts, ik weet nog van Buffy dat zij ook zo loom was en duf uit dr ogen keek, heb gelijk gebeld en kon gelijk langskomen(spoeduur)
Ik verwacht wel dat het door die plons water komt, is anders wel erg toevallig dat hij nu ineens ziek is, ocharme ik hoop dattie gauw opknapt hoor.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Je kan zelf ook de temperatuur eventueel meten met een gewone thermometer.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Valt me nu op dat ie ook vieze ogen en een vies nat neusje heeft. Ik maak me nog niet echt zorgen, vind het wel sneu voor hem. Net gaf ik hem wat melk, waar ie normaliter dol op is.. hij wilde het wel, maar na 2 slokken niet meer. Ik weet niet zo goed eigenlijk of ik me zorgen moet maken of niet.. ik kijk het nog eventjes aan, maar ik ga niet wachten tot 7 uur, als het niet verbeterd.

En thermometer hebben we helaas niet, Ilone. Had het graag willen doen. Is er geen ander maniertje voor?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Meestal zijn de oortjes erg warm met koorts
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Z'n oren zijn niet warmer als normaal. Nu probeert ie trouwens een paar hapjes te eten, na een lange reis van de stoel naar het etensbakje waarin ie 2 keer moest rusten. Hij stopt dan met lopen en dat voorovergebogen zitten/liggen.
sandy schreef:Ik zou niet wachten hoor, zou gewoon afspraak maken om er direct heen te gaan. De dierenarts kan niet oordelen over de telefoon en jou zit het duidelijk niet lekker.
Mischien heeft hij koorts, ik weet nog van Buffy dat zij ook zo loom was en duf uit dr ogen keek, heb gelijk gebeld en kon gelijk langskomen(spoeduur)
Ik verwacht wel dat het door die plons water komt, is anders wel erg toevallig dat hij nu ineens ziek is, ocharme ik hoop dattie gauw opknapt hoor.
Wat was er toen trouwens met Buffy aan de hand?
Laatst gewijzigd door Tember op 15 jun 2010 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als hij zo zit voeltie zich echt flink belabberd, koorts of niet, kan ook alleen wat verhoging hebben natuurlijk.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit vanzelf over gaat gaan :???: Ah arm beestje, vind dat altijd zo zielig :-(
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ja, hij voelt zich ook flink belabberd. Ik ken Erwin erg goed en dit is niet hoe ie doet als ie zich normaal voelt. Ik twijfel hevig of ik toch niet even zal gaan.. ze zei dat ik moest bellen als het erger werd. Dat is het nog niet. Hij heeft zelfs een paar hapjes gegeten. Ik kijk het nog eventjes aan.

Oh, nu gaat ie poepen. Kan ik even kijken naar z'n poep.

Edit: Aan z'n poep was niks te zien. Inmiddels heeft ie nog meer gegeten, maar viel hij net Dennis vanuit het niets aan..
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Buffy had een virusje opgepikt, waarschijnlijk door Redney die toen een paar keer ontsnapt was, en van haar weet ik dat zij toch wel vatbaarder is als de anderen.
Ze kreeg een spuit om de koorts te verlagen en een kuurtje, was er gelukkig weer snel bovenop.
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

arme Erwin,
wat naar zeg, waarschijnlijk inderdaad een griepje. gatver zeg, eerst een ongewenst bad en dan ook nog ziek :(
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Normaal worden ze niet zo gauw tot op de huid nat, daarom schuilen dieren niet altijd gelijk voor regen.
Dat is met die plons water nu wel gebeurt en denk echt dat dat de oorzaak is.
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Volgens mij gaat het iets beter met hem. Ik heb hem net wat lekkere dingetjes gegeven, leverworst enzo, en hem aan z'n brokjes gezet. Hij hobbelt nu in het rond en heeft net even bij me op schoot gelegen. Ook wil ie wat aangehaald worden. Ik wacht toch maar tot het spreekuur, mits het zo blijft.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hopelijk zet het door :epray:
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Arme Erwin....ik hoop dat ie snel opknapt!
Geef 'm een dikke knuffel uit Leidschendam van me.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Zal ik doen, Rob! Hij heeft hem nodig, want de arme schat zit nog steeds niet lekker in z'n vel. Het gaat wel wat beter, maar er schort nog wel het een en ander.
Plaats reactie