Welke kam?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welke kam?

Bericht door Leonie89 »

ik heb em gekocht bij de plaatselijke dierenzaak.. volgens mij zijn ze ook wel via internet te verkrijgen.. ik zou lekker rond gaan zoeken, want volgens mij is er nog wel verschil in prijzen.. wij hebben er toen 40 euro voor betaald..
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Welke kam?

Bericht door spammerhamster »

Op mijn coontjes gebruik ik ook sinds een week de furminator. Bij de ene is de vacht nu gladder en zachter dan ooit. Bij de ander is het wat ruwer geworden.
Maar dat kan ook door het weer komen natuurlijk... de furminator werkt in ieder geval goed. Ik vind nog wel regelmatig haar op de bank.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welke kam?

Bericht door Leonie89 »

ja, maar je mag niet verwachten dat je kat er niet meer door verhaart.. zo'n borstel helpt alleen het ergste te verwijderen..
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Welke kam?

Bericht door spammerhamster »

het staat natuurlijk wel op de doosje (90% shedding reduction) ;)


Maar wij hebben er trouwens 20 euro voor betaald incl verzending. Hebben het via ebay.com besteld. Dus NIET NL. Dat scheelt heel veel.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welke kam?

Bericht door Leonie89 »

90% vind ik wat overdreven inderdaad, maar ik vind wel dat de furminator echt veel losse haren verwijdert.. zeker veel meer dan de gewone kammen.. ik weet niet hoe het verschil is bij een korthaar, maar bij onze langhaar is het verschil echt enorm!!
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Welke kam?

Bericht door Kiwi »

Wij hebben ook een Furminator Purple Cat gekocht, omdat vooral Chef een wandelende haarbal was.
Omdat wij de katten al een paar keer met de gewone borstel hadden gekamd, kwam er niet zo super veel haar af als in de reclame's..maar alsnog erg veel haar! Klein nadeeltje: het haar lijkt statisch te worden na het verwijderen, dus blijft aan je handen/ de kat zijn vacht hangen..etc.

Er is trouwens een webshop waar hij maar 35euro kost. Als je (zoals ons) dan nog een paar kleine dingen er bij besteld, zit je al op het bedrag dat ze het gratis bezorgen. Volgens mij is het niet volgens de forumregels om een site hier aan te prijzen en te noemen..dus eventueel kun je mij wel een pb sturen mocht je de webshop zoeken.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welke kam?

Bericht door Leonie89 »

als de kat statisch wordt moet je even je handen goed nat maken en hem aaien..
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Welke kam?

Bericht door Kiwi »

elvedinenleonie schreef:als de kat statisch wordt moet je even je handen goed nat maken en hem aaien..
Of..proberen of ze aan de muur blijft kleven :grin:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Welke kam?

Bericht door Kiwi »

elvedinenleonie schreef:hahahahhaha..
Maar ik zal de volgende keer even mijn handen nat maken, bedankt! ;-)
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
michellexxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2009 13:14

Re: Welke kam?

Bericht door michellexxxx »

Hallo, ik had ook een vraagje over welke borstel of kam, ik heb een britse korthaar kitten van 15 weekjes jong :)
Nu heb ik een vlooienkam en een tweezijdige borstel, aan de ene kant pinnetjes met bolletjes erop en aan de andere kant haren, nu heb ik hem er al een paar keer mee geborsteld maar ik heb het idee dat de haren van de borstel te hard zijn en ik alleen over de haren strijk en hem niet echt borstel, er komt een geen haar mee!?! Iemand tips ?? :grin:

Groetjes Michelle
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welke kam?

Bericht door Leonie89 »

de varkensharen borstels zijn altijd wel lekker.. je hebt meer het gevoel alsof je over de vacht aait, maar er komen wel lossen haren mee..
zoiets..
Afbeelding
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Welke kam?

Bericht door lievelijn »

ik heb zo'n kein plastic kammetje met de tandjes heel dicht op elkaar, gekregen van een vriendin die haar britjes daar ook me kamt.. werkt perfect... en die kammetjes koop je voor een euro of 2 bij de etos ofzo
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Welke kam?

Bericht door Admin »

Ik kwam zonet op een Amerikaanse website een handige borstel tegen. Die lijkt me speciaal geschikt voor katten die nodig een borstelbeurt kunnen gebruiken maar die het niet toelaten als het baasje het probeert.

Het is een plastic borstel die je op een hoek boven een plint kunt plakken (op kathoogte). Er zitten ook kleine reservoirs is waar je bijv. Catnip of valeriaan in kunt doen, zodat hij nog meer gebruikt gaat worden. Nu lopen katten van nature al langs uitstekende hoeken in je huis te wrijven, en op deze manier borstelen zij zichzelf. Ik heb de borstel nog niet in Nederland gezien, maar wie weet.

Afbeelding

Zie HIER.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke kam?

Bericht door Adriana »

;-) dat is een slim ding voor 7 dollars!
maar bestellen in Amerika is qua transport en soms ook douane-inklaring en invoerrechten een heel gedoe, heb dat met plantaardige 'medicijnen' achter de rug, 2 maanden onderweg geweest. en duur!
bestel ook wel eens groentezaad en dat gaat stukken makkelijker en veel sneller.

maar zoiets moet zelf ook te maken zijn,
beetje goeie vlakke stugge kortharige borstel (badborstel om je rug te krabben?) en dan in een hoek van 90 graden onder de grote hoekkrabplank ...
k zal eens op onderzoek uitgaan.... :pdtthk:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Welke kam?

Bericht door Tr1bal »

Die furminator is in Best voor 28 euro te halen bij dierenspeciaalzaak Berry de Bruin
Plaats reactie