Tik voor de billen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Tik voor de billen

Bericht door Dafpoetser »

Hallo allemaal,

Naast een lofzang over mijn katertje Tommie, heb ik vandaag toch iets mafs meegemaakt.
Hij speelt altijd graag met mijn handen / armen, en af en toe hangt even in mijn enkels, maar dat is snel af te leiden met een balletje, cq muisje.

Vanochtend had hij een duivels gezichtje opgezet, (oren in de uilenstand) en sprong in mijn been, toen ik ik 'm weg wilde duwen, bleef hij onder een luid "gesnuif" zeer aanvalbaar, en liet zicht niet afleiden, met als resultaat, dat bij elke stap die ik zette, de kat in mijn benen hing.
Toen ik 'm met met armen van me af wilde houden onder een luid "NEE!, MAG NIET!"sprong hij ook daar doodleuk in, met als gevolg dat het bloed me ondertussen langs de benen en beide armen liep.
En nog was meneer erg strijdbaar.

Ik zag geen andere mogelijkheid dan 'm een tik voor de billen te geven, en nogmaals roepen "NEE, Mag niet!"
Toen droop ie af, en ging een beetje sipjes in een hoekje zitten kijken, want volgens mij is het voor hem allemaal spel, maarja...ik lag helemaal open.

Toen ging ie in de gang een beetje me zitten bestuderen, en kwam daarna poeslief langslopen, kopjes, etc....en daarna ging hij in zijn mandje liggen slapen, en nu is er helemaal niks aan de hand.
Maarja, ik heb 'm wel een tik voor de billen gegeven, ik voel me daar knap KL*TEN over, want dat is het laatste wat ik wil.

Iemand tips?

Thanks alvast,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Anne82
Lynx
Lynx
Contacteer:

Re: Tik voor de billen

Bericht door Anne82 »

Wat raar dat Tommie dat opeens deed...

En ik zou me maar niet te schuldig voelen over die tik tegen z'n billetjes, want als ik jou een beetje ken is dat echt geen gemene harde tik geweest maar meer om hem van je af te krijgen...

Gaat het met jou wel weer een beetje? Misschien dat andere hier tips hebben of weten waarom Tommie dat deed...
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Angel_Kitten

Bericht door Angel_Kitten »

denk dat er iets in de lucht hangt,
want heb juist hetzelfde meegemaakt met angel vanmorgen :o
(en heb woensdag een mondeling examen, heel mn armen liggen open :oops: )

nu is hij ook weer poeslief,
en heb hem ook een tik gegeven
waar ik me ook schuldig over voel natuurlijk
Laatst gewijzigd door Angel_Kitten op 14 jun 2010 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
umajoya
Huiskat
Huiskat

Bericht door umajoya »

pftt wat naar zeg :(

gaat het weer met je armen??
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

ja, het is een spelletje, hij doet dat vaker, maar nu was hij erg strijdbaar...ik liep achteruit, en hij volgde me gewoon, en zodra hij de kans kreeg..*hangen!*
Die vleeshaken (zoals Dinie dat altijd zegt) brengen de boodschap echt wel over hoor...langs beide benen liep het bloed van de lange krassen die meneer in een fractie wist te trekken.

Nee, tuurlijk geen harde tik waar mijn vingers van tintelden daarna, maar wel een corrigerend tikje, maarja...dat doe ik natuurlijk liever niet.
Jahoor, ik heb in een ander topic gelezen van Angel_Kitten dat die opeens ook aanvallend gedrag vertoonde, je schrikt er wel even van, maar nu is het alsof er niks is gebeurd.

Lief dat je vermoedt dat het geen harde tik was ;-)
En thanks voor je snelle reactie.

Hey Audrey, jij ook vandaag?
Wat een toeval...

Mijn armen helen wel weer, mijn benen ook wel, al gloeide het wel enorm, maar die tik uitdelen deed me meer pijn, Umajoya.

Rob.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

En als je je hand over zijn ogen legt (voorkant van zijn kop) en die naar beneden duwt? Zo stel je je superieur op en zet je hem op zijn plaats. Dat zou, indien mogelijk ongeveer hetzelfde effect moeten hebben als een tik, maar is natuurlijk minder aggressief en aggressie lokt natuurlijk steeds aggressie (of angst) uit. Als dat op dat moment echter niet te doen is, denk ik dat er toch niets anders op zit dan hem een tikje te geven zodat hij loslaat.
Hopelijk kan je het hem afleren, want dat kan toch echt niet he, als je bloedt...
Doet hij dat vaak? Al vanaf hij klein was? Ik speelde vroeger ook met mijn handen met Cuzco, maar vanaf het pijn deed zei ik 'auw' en na een tijdje hield hij er dan spontaan mee op. Zo leerde hij zijn nagels niet te gebruiken en niet door te bijten. Dus zoiets als het jouwe heb ik nog nooit meegemaakt. Ons Kleintje heeft een paar dagen geleden mijn vriend echter ook gebeten (wel geen bloed, gelukkig). Ik ben haar toen ook gaan terughalen (was toen wel al geroepen, als reflex natuurlijk, en dan was ze gaan lopen) en heb haar bij hem gezet, zijn hand over haar hoofd gelegd en zachtjes naar beneden gedrukt. Ze was daarna nog 10 min een beetje op haar tenen getrapt, maar daarna kwam ze alweer knuffelen.
Je mag aggressief gedrag zeker niet laten escaleren want dat wordt het nog veel moeilijker af te leren.

Veel succes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Dat is een tip waar ik wat mee kan Valerie, Hoe Tommie als kitten was weet ik niet, ik heb 'm sinds september vorig jaar, maar zo'n duiveltje als vanochtend heb ik nog niet eerder in 'm gezien.

Je hebt gelijk, spelen is leuk, maar als er bloed uitloopt moet je denk ik ingrijpen.
Vanochtend kon ik gewoon echt niet anders dan 'm een tik voor de billen te geven...(hielp wél)

Rob.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Dat klinkt als het gedrag wat Bob ook heeft gedaan. Teun doet het momenteel ook. Het is wel af te leren - ik doe consequent als hij mijn been vangt met die oren in wat ik otterstand noem, niet aankijken, bij het nekvel stevig beetpakken (niet optillen) en hem zo omdraaien, dus met zijn kop van je af. Als hij weer aanvalt, herhalen, bij nekvel omdraaien cq wegduwen, met zijn kop andere kant op. Bob is daar uiteindelijk mee opgehouden, na een keer of 10 dit scenario. Teun heb ik nog niet zo ver, maar die is klein en een stuk makkelijker te bedwingen.
Dus echt met je volle hand zijn nekvel omvatten, niet te ver naar achteren. Zonder zijn poten van de vloer te doen, alleen omdraaien.
Komt wel goed hoor, dat ios gewoon een fase van krachtmeting.

Dinie
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 14 jun 2010 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

ps. Zit maar niet in over die tik op zijn billen, het was fout gedrag en dat mag hij best weten.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

dankjullie wel (en Dinie, je hebt me weer gerustgesteld, want ik voel me best schuldig om die tik)
Tommie is gelukkig zo slim dat ie hopelijk hier wat van geleerd heeft en onthoudt!

Thanks!

Rob.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Zij ruwe wilde aard kwam even naar boven - nu weet hij weer dat jij de baas bent en niet hij.

Bob vindt overigens tikken voor de billen heerlijk - op de zijkant van zijn dikke bips, lekkere roffels dan gaat hij kwijlen van genot. Ik zing dan altijd een lied erbij - dikke billen Bobje, dikke billen Bobje dikke billen Bobbelmans. Ik heb ooit een stuk over hem geschreven op een info site voor blauwe russen. Het heette Bobbelmans van Slijmenburg.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

het zijn toch verdorie net kinderen?!....ff kijken hoe ver ze kunnen gaan....ik kom net bij 'm vandaan...en ik kreeg weer allemaal lebbertjes....Tommie is gewoon weer Tommie....

Hahaaha, dikke Billen Bobje!
Dankjewel voor je antwoord. (ik moet nog eten, maar loop met een steen in mijn maag)

Rob.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Hoi Loek,

Dankjewel voor je antwoord, ik ga er nog steeds van uit dat het een uit de hand gelopen "spelletje" was, maar ik heb er weinig zin in om binnenkort een tetanus te moeten halen omdat de kat me dusdanis heeft toegetakeld, dus ik moet wat "strenger" worden, en dat valt me zwaar met zo'n leukie als Tommie toch echt is.

Ik heb erg getwijfeld of ik mijn relaas van vandaag hier zou posten, maar heb besloten om het wél te doen, juist om goede tips te krijgen (en een stukje minder schuldgevoel).
Dat is gelukt, hartelijk dank daarvoor.

Dat spelen met handen / armen en vooral benen *autch* gaan we even aanpakken de komende tijd, want dit wil ik niet, en ik geloof Tommie zelf ook niet. Speeltjes zat, naast de pappa ;-)

Thanks allemaal,

Rob.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Ooow, die Tommie was even boven zijn theewater en in zijn snelle kwartier denk ik. Katten hebben even een heel snel moment per dag. Ze zouden dan moeten jagen. De rest zijn ze rustig en pitten ze ;-)
Jij was warschijnlijk even de eeeh haas ;-)
Mijn benen zijn la lang niet meer om aan te zien en echt onder de krassen. Lola viel mij zelfs aan. Ook haar kan ik nu vrij gemakkelijk corrieren met een eeh!!!!
Jouw kennende valt die tik wel mee ;-) Hij is een rode man en wel een rustige vent verder denk ik.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
ankenellie
Huiskat
Huiskat

Bericht door ankenellie »

Hee Rob,

ik zou je er echt niet schuldig over voelen, katten onderling kunnen ook nog wel eens een klap uitdelen om het gezag te herstellen lijkt me.
Beer doet het haast nooit maar als ze het doet komt het uit het niets! Ligt ze op schoot te spinnen, denkt ze opeens dat mijn hand eetbaar is. Ik schrik me dan altijd en moet dan, tot mijn schaamte, keihard gillen. Hielp toch ook wel ook al is dat niet de beste manier natuurlijk. Kan er niks aan doen, is een automatisme :$

Maar maak je niet druk, ze is waarschijnlijk alleen een beetje geschrokken door de tik en dat is snel opgelost met een dikke knuffel :) Maar voor jou natuurlijk erg vervelend dat je en pijn hebt, en je rot voelt over Tommie. Ik zou de lichaamsdelen inderdaad proberen te vervangen voor kattenspeeltjes ;)
Plaats reactie