Kattenluikje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Kattenluikje

Bericht door Jochem »

Biny schreef:Ook al zou ik het willen, onze deuren bestaan uit glas tot bijna helemaal beneden
Er zijn voor de meeste kattenluikjes hulpstukken ( :eeh: ) verkrijgbaar waarmee je ook een kattenluikje in een ruit kunt plaatsen. Vraag me alleen niet hoe dat werkt... dat zou ik niet weten. (ben niet zo technisch....) Misschien kun je contact opnemen met de fabriek waar je deur gemaakt is met de vraag of het mogelijk is???
Repsaj schreef:Volgens mij is dit de minst dure.........
Dank je!! Enig idee of dit ook een beetje een goede is???
Repsaj schreef:Ooit wil ik wel zo een met chip, maar die zijn echt duur!
Ik heb ff zitten rekenen. Hij kost ons nu zo'n €10,- per maand aan nieuwe halsbandjes en magneetjes. Zo'n kattelukje op een chip kost €90,- Dat betekend dus dat ik hem binnen het jaar terugverdiend heb....
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Kattenluikje

Bericht door Jochem »

Ik ga zaterdag ff kijken of ze die luikjes (de sureflap) ook bij de welkoop (= winkel) hebben. Daar hebben ze deze week 15% korting op katteluikjes. scheelt toch weer op een luikje van €90,-... Hij lijkt mij inderdaad. wel heel super. Iemand al gebruikservaringen met zo'n luikje??? Hij lijkt mij handiger dan de petporte, omdat die op netstroom werkt, en je dan dus weer met een draadje en het zoeken naar een stopcontact zit... Plus houd die kat van mij van alle loshangede draadjes die hij ziet....
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Kattenluikje

Bericht door Repsaj »

Ook ik zit te denken om de sureflap te kopen. Omdat ik voor het eerst een kat heb en niet weet of er door andere katten ingebroken wordt in mijn buurt heb ik net gekozen voor een goedkope normale luik.

De luik van Trixie ' freecat de luxe'. Via zooplus net binnengekregen. ECHTER.....ik zie dat de luik totaal niet goed aansluit op het raamwerk. Er zitten grote gleuven tussen. Is dit normaal? Heeft de Sureflap dit ook? En andere merken?
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Kattenluikje

Bericht door Jochem »

Ik denk dat je niet echt moet besparen op een luikje. het is wel belangrijk dat je kat op een goede manier naar binnen en naar buiten kan. op het moment heb ik een staywell. was aan de dure kant, maar werkt super! je kat moet alleen wel een halsbandje om.
Als je dat niet wil kun je inderdaad beter wat meer uitgeven een een sureflap of petporte kopen. die werkt voor alle getunde katten waar je het chipnr. van invuld... Ga ik wel doen

Ga hem vanaaf ff bestellen bij catcetera.nl want bij zooplus is ie uitverkocht.
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluikje

Bericht door GizmoJan »

Hallo, ik heb er al ruim een jaar eentje met magneet van Staywell werkt nog super, gelukkig zijn ze bij mij nog geen bandje krijtgeraakt dat scheelt wel denk ik, zou er hierna wel eentje op chip nemen voor toch een fijner idee dat ze geen bandjes meer omhoeven maar dat zal dan wel het volgende huis worden denk ik, leuk hier alle evaringen te lezen! En onze nieuwe kat Nero heeft er ruim drie weken over gedaan om het te leren, schrok eerst van de magneet maar nu gaat het helemaal goed, gewoon zelf z'n gang laten gaan en telkens naar binnen en buiten laten gaan door het luik met je hand open te houden
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
clunter
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010 21:51

Re: Kattenluikje

Bericht door clunter »

Mijn kattenluik hangt al een tijdje met plakband aan elkaar dus het wordt ook tijd voor een nieuwe. Ik ben ook aan het kijken naar een sureflap, maar ik vind hem toch wel prijzig vergeleken met een gewone, dus ik twijfel nog een beetje.

Zijn er nog andere winkels waar je de sureflap kunt kopen? Bij Zooplus is ie blijkbaar uitverkocht, en persoonlijk heb ik met de andere vermelde niet zo'n goede ervaring (maar dat is persoonlijk).
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Kattenluikje

Bericht door Jochem »

Troost je.... bij Catcetera is hij ook uitverkocht. Kreeg een mailtje dat ik er nog 2 weken op moet wachten. Ik weet niet hoe het met dierenwinkels zit. Ben ik niet wezen vragen eigenlijk.... (was een idee geweest...) Maar ben bang dat ze tegenwoordig zo populair zijn dat iedereen ze wil. Maar vraag gewoon es. Misschien kunnen ze bij je vaste dierenwinkel er wel eentje voor je bestellen.

En ik weet dat ze duur zijn. Maar als je er over na denkt ben je op de lange termijn goedkoper uit. Je hoeft nl. geen dure halsbandjes meer te kopen (als je katje deze tenminste verliest....). 1 x oplaadbare batterijen halen en je bent klaar. Plus het gevaar van het halsbandje is weg....
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
clunter
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010 21:51

Re: Kattenluikje

Bericht door clunter »

jochem: bedankt voor de tips. Ik heb er nog eens over nagedacht en het heeft toch wel een aantal voordelen. Ik ga er toch maar eentje aanschaffen. Ik zal eens wat rondbellen naar levertijden, want ik kan er geen 2 weken op wachten, mijn oude luikje is weer eens uit elkaar gevallen voor de zoveelste keer
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Kattenluikje

Bericht door Jochem »

@ clunter
Zooplus heeft ze weer op voorraad. maar zal er wel snel bij zijn als ik jou was... ze gaan hard!! succes ermee!!!
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
mim1985
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2010 17:21

Re: Kattenluikje

Bericht door mim1985 »

Sinds gisteren hebben wij de sureflap gemonteerd. En Sissy ging er vrij snel doorheen. Vanochtend is ze vooral aan het uittesten en loopt steeds heen en weer van binnen naar buiten. En dat terwijl ze geen kattenluikje gewend is. Wij zijn helemaal blij :grin:
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluikje

Bericht door GizmoJan »

Ik heb dus de Staywell met 4 standen, kom er nu alleen achter nu 1 kat binnen moet blijven dat het absoluut niet werkt als je het luik afsluit of alleen op naar binnen zet, op een of andere manier beukt onze kater Gizmo er gewoon doorheen en ligt alles eruit, je kan het er wel
telkens weer inzetten maar absoluut niet fijn, iemand hier nog tips/ervaringen mee wat je daaraan kan doen?
Ik wil ze nl niet meer op alle momenten maar buiten hebben lopen en dat ze dan dus alleen naar binnen kunnen, daarvoor de standen ook ooit genomen maar zit blijkbaar niet stevig in elkaar en Giz gaat gewoon weer lekker naar buiten als ie zin heeft..
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
adver
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 15:12

Re: Kattenluikje

Bericht door adver »

Wij hebben nu sinds een paar maanden een sureflap. En we zijn er uiterst tevreden mee. Hiervoor hadden we een normaal staywell kattenluik, maar we kregen steeds vaker nachtelijk bezoek van een buurkat. Dit leverde enige stress op voor onze kat. Dus toen maar het duurdere kattenluik van sureflap gekocht. Ook gekeken naar de petporte, maar daar waren veel klachten over.

De sureflap zit er nu een tijdje in en werkt erg goed. Geen gedoe met bandjes met sensoren of magneetjes, gewoon werkend op de chip van de kat. 1 x kat erdoor en klaar. Geen bezoekers meer, kat weer rustig. Ook is het luik compact en voelt heel wat degelijker aan dan het staywell luik. Hij ziet er ook nog mooier uit. Uit onze ervaring kan ik het iedereen aanraden, zeker als je last van bezoekers hebt. Het was de investering waard.
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluikje

Bericht door GizmoJan »

Had al even gekeken bij de sureflap, alleen zijn de afmetingen daarvan kleiner dan van het
staywell luik dat ik nu heb? klopt het dat er maar één soort is van de Sureflap?
Dan kan het niet namelijk denk ik..
Hoef geen bezoekers buiten te houden maar wil m'n eigen kat binnen houden, de standen
van de Staywell helpen niks, of hij drukt de klep over het rode hoekje of de hele
klep ligt op de deurmat, erg lastig dus nu loopt die maar gewoon in en uit als het hem
uitkomt, of ik moet hem zien en opsluiten door gangdeur dicht te doen :grin: ;s ochtends voordat ik ga werken lukt
dat meestal nog wel
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
Lisa9

Kattenluikje: ervaring met garantie voor PetPorte van 99,- ?

Bericht door Lisa9 »

Ik wil een PetPorte aanschaffen, maar de prijzen lopen nogal uiteen. Via internet worden ze aangeboden voor 99,- en bij mijn Dierenwinkel kost ie 149,-. Heef tiemand ervaring met zo'n PetPorte van 99,- via internet: als er iets mis is met het ding, hoe verloopt de reparatie/vervanging? En is het dezelfde als die voor 129,- op internet wordt aangeboden?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenluikje: ervaring met garantie voor PetPorte van 99

Bericht door Adriana »

lees even de ervaringen met PetPorte bij Zpls via onderstaande link..
http://www.zooplus.nl/feedback/shop/kat ... rte/158592
bij Zpls kost ie euro 109 trouwens
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie