Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
woatermens
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:35
Contacteer:

Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door woatermens »

Een ander probleempje met mijn Bertje is dat ik deze zomer naar zuid Frankrijk ga
op vakantie bij mijn ouders. Normaal gezien ga ik met de TGV en als zij naar België komen of terug naar huis rijden nadat ze hier zijn geweest kan ik ook een rit met hen mee in de wagen.
Nu met Bertje in huis dacht ik van haar mee te nemen op vakantie. Toen was het echt winter en zij was nog maar 4 maand dus dacht ik verder geen problemen te ondervinden om te reizen. In een bench op de trein of mee in mijn eigen wagen. Maar nu er al een aantal warme dagen gepasseerd zijn merk ik dat Bertje niet graag in de zon ligt... ja zo even om met mij te komen spelen maar algauw spurt ze weer de struiken in. Daar slaapt ze ook als ze ik bvb weg ben voor mijn werk. Ze is nooit langer dan 2.30u alleen en wil zelf ook buiten zijn, maar liefst in de schaduw.
Nu... ginder in zuid Frankrijk zal het bakkend heet worden, tot 40° is geen uitzondering.
Zou het niet gewoon verstandig zijn om haar thuis te laten?


...hmmm, ik denk dak zelf mn antwoord al gevonden heb tijdens het schrijven lol
Grtz, en thx for the responds anyway!
Mieuw!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door Ilone »

Haha :lol:
Ja als je iemand hebt die voor Bertje kan zorgen in die tijd, zou ik haar thuislaten.
Scheelt een hoop stress voor zo'n beestje.

Heb je niet een nichtje/neefje/zusje dat gedurende die tijd bij je in huis wil? :smile:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door Adriana »

woatermens schreef:in zuid Frankrijk zal het bakkend heet worden, tot 40° is geen uitzondering. Zou het niet gewoon verstandig zijn om haar thuis te laten?
mieuw, bertje kan zijn bontjasje niet uitdoen en is niet gewend aan dergelijke hoge temps,
dus laat bertje maar in belgië, daar is -ie veel gelukkiger! dat had je intussen zelf ook al bedacht hè? nu nog een oppas...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook gaan voor Bertje thuislaten en goede oppas regelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door Claudia007 »

thuis laten en een goede oppas vinden.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
woatermens
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:35
Contacteer:

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door woatermens »

Ja inderdaad, dat zal denk ik ook de beste oplossing worden he.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Nu een opppas vinden, mijn oom ofzo. Die zal dat wel willen doen
Groetjes en Mieuw :p
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door Claudia007 »

gewoon vragen aan je oom en dan komt het vast goed ;-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door loek »

Als een oppas niet lukt zou je ook nog een goed pension kunnen overwegen. Daar heb ik voor gekozen dit jaar. Vorig jaar waren ze nog heel klein, toen ben ik niet op vakantie gegaan. Dit jaar wil ik dus wel echt even weg. Een oppas zie ik niet zitten. De enige die daarvoor in aanmerking zou komen is een vriendin die in de buurt woont maar die gaat mee op vakantie. (ook niet handig he ;-)) Omdat de katten haar goed kennen en niet zullen wegkruipen als ze binnen komt.

Ik wil verder niemand echt lang in mijn huis hebben, omdat mijn katten daar gewoon niet blij van worden. Ze zijn niet zo van de vreemde (of half vreemde) mensen. En ik vind alleen eten krijgen en geen aandacht twee weken lang zielig. Bovendien zijn mijn katten een beetje 'mannenhaters' haha nee hoor, maar ze zijn er wat wel bang voor. Dus aandacht van de buurman...daar worden ze ook niet bepaald blij van. Heb ik na twee weken getraumatiseerde katjes.
Ze gaan nu dus naar een pension met een vrouw die voor ze zorgt. Ze zullen vast in het begin ook erg moeten wennen. Maar ik denk...en hoop vooral dat dit voor mijn katten een betere oplossing is dan thuis blijven en steeds 'een indringer' in huis krijgen.

Ligt natuurlijk erg aan je kat! Wat het beste past. Maar ik denk ik laat het toch even weten als optie.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
woatermens
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:35
Contacteer:

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door woatermens »

zaterdag ga ik kijken in een dieren hotel in ruddervoorde (België dus)
hun site ziet er alvast heel verzorgt uit.
http://www.dierenhotel-lancelot.net/nl_home-home.php
Grtz, geen mieuw deze keer... napping time :eshhh:
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Bertje mee deze zomer naar zuid Frankrijk?

Bericht door loek »

Jammer dat er geen foto's van de verblijven op staat. Maar het belangrijkste is toch: zelf gaan kijken. Dus wat dat betreft maakt dat niet uit. Ik lees dat ze in aprte verblijven zitten, maar niet hoe groot die verblijven zijn. Verder klinkt het wel chic daar.
Als je dit wilt, zou ik wel snel zijn als ik jou was. De kans dat ze volgeboekt zitten is erg aanwezig en hoe langer je wacht......Ook moeten de inentingen op tijd in orde zijn. (maar als je kat niet langer dan 11 maanden geleden in ingeent dan is het oke...tenminste bij het pension waar mijn katten heen gaan.

Misschien heb je nog iets aan dit topic?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... it=pension

Die van mij gaan naar deze:
http://www.desteenrakkertjes.nl/subsite/index.htm

Ik ben er wezen kijken en het zag er super goed uit. Blijf het wel ook een beetje spannend vinden hoor natuurlijk. (ben eerlijk zelfs bang dat ik ga staan huilen daar....hoop dat het meevalt)

Ik zag trouwens op de site van het pension waar jij interesse in hebt dat je de katten in moet enten tegen niesziekte kattenziekte en Leukose. In NL (tenminste in het pension waar je ik ze breng...maar volgens mij is dat overal zo) moet je naast de nies en kattenziekte de katten vaccineren tegen bordetella. (en Leukose niet)

Ik ben benieuwd waarom dat zo is. Zou leukose meer in Belgie voorkomen en bordetella in NL?
Het lijkt me iniedergeval ook wel een goede vraag om te stellen aan het pension. Bordetella wordt ook wel 'kennelhoest' genoemd. En ik neem aan dat dit niet voor niets is. (duidt er dus op dat het vooral voorkomt in asiels en pensions)

succes met je beslissing!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie