Kittenprobleem

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kittenprobleem

Bericht door ]-marjolein-[ »

Met een week of 9 eerste enting...maar zou de dierenarts voor (NU dus) die tijd eerst maar eens laten kijken of hij gezond is, een ziek kitten moet je sowieso niet enten. Plus dat ik ook eerst maar eens zou laten kijken naar de leeftijd bij de dierenarts. Als het kitten al zwakker is dan normaal moet je hem al helemaal niet enten als hij ook nog eens te jong is!!! Beter eerst gezond en oud genoeg en dan pas enten!!
Sambal had het toch over een moederpoes? Of begrijp ik het nou niet helemaal? Of wonen jullie niet bij elkaar in de buurt? En als ie dan nu 7wk zou zijn zou je hem met 5 (!!!) wk gekregen hebben...of zit ik er nou helemaal naast? :icon_shifty:
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittenprobleem

Bericht door Ilone »

Hm, mij is verteld pas bij 12 weken te enten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kittenprobleem

Bericht door Claudia007 »

tja in de paspoorten van Gallardo en Sting staat echt 8 en 12 weken en daarna na een jaar.
Die van 8 weken is wel een andere dan 12 weken.

op 8 weken hebben ze purevax rcp merial gehad en op 12 weken nobivac tricat trio
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kittenprobleem

Bericht door ]-marjolein-[ »

Er zijn verschillende schema's...de 1 doet op 8 en 12 weken, de ander 9 en 12 weken en weer anderen vanaf 12 weken. Ik het zelf het idee dat het niet zo veel uitmaakt al moet je het echt niet jonger doen dan 8 weken, het allerbelangrijkste is dat je pas ent als het kitten gezond is. Als een kitten echt ziek en eigenlijk ook nog te jong is kan dat behoorlijk ellende en zelfs dood veroorzaken...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kittenprobleem

Bericht door Claudia007 »

ook dat staat in het paspoort dat ze eerst onderzocht zijn of alles goed was.

Zijn daar niet gewoon regels voor? want buiten dit forum zat ik ook op het MC forum en volgens mij worden ze daar allemaal met 8 en 12 weken geent.

en waarom zou het niet uitmaken? ik denk namelijk dat ze niet twee entingen gehad hebben voor de lol. En inderdaad een zieken kitten moet niet geent worden omdat hij dan geen weerstand heeft en die heeft hij op het moment van enten wel nodig omdat ze dan juist antie stof aan moeten maken.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kittenprobleem

Bericht door ]-marjolein-[ »

Nee ik bedoel dat alle katten 2 entingen krijgen, dat is altijd (ik heb tenminste nog nooit gehoord dat ze er ergens meer of minder krijgen), maar de 1 hier zegt dat ze op 8 en 12 weken worden geent, de ander 9 en 12 en soms vanaf 12 weken pas. Daar zit dus blijkbaar wel verschil in en dierenartsen houden dus iets verschillende leeftijden aan, en neem aan dat geen van die leeftijden schade brengt aan kittens anders hadden ze het niet zo gedaan...
Zou inderdaad in het paspoort moeten staan, maar denk niet dat er een paspoortje bij zit als ik dit zo hoor..
@ Fiona: ga je een afspraak maken bij de dierenarts? Zou hem echt even goed na laten kijken!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kittenprobleem

Bericht door Claudia007 »

ooo bedoel je het zo :grin: ik snapte het al niet.

Dat denk ik ook niet dat er een paspoort bij zit......dus belangrijk om snel ff naar de dierenarts te gaan.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kittenprobleem

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hihi sry had het niet nagelezen dus vandaar miss beetje vaag ;-)
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Sambal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:42
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Kittenprobleem

Bericht door Sambal »

Sorry voor late antwoord van mij. Maar die vriendin van me is inmiddels naar de dierenarts geweest en die heeft bevestigd dat het diertje veel jonger was dan gezegd en dat het beestje geen kater was maar een poes :lol: Inmiddels gaat het goed met de kleine meid, ze groeit netjes volgens schema en heeft entingen gehad.
Groetjes Chantal
Bami, Nassi, Sambal Bij, Tjap Tjoy, Loempia en Typan
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kittenprobleem

Bericht door JLC »

Wat fijn om te lezen dat het nu beter gaat. ;-) Schande dat er mensen zijn die kittens veel te vroeg bij hun moeder weghalen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie