Kattenbakkorrel in ogen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Kattenbakkorrel in ogen

Bericht door sam »

Ik weet niet of dit onder gedrag moet, dus ik zet 'm maar even hier...

Ik heb een vraagje: Graven jullie katten ook zo enthousiast in de kattenbak dat ze af en toe een grindje in hun ogen krijgen?
Sam heeft het al regelmatig gehad en Sushi had het vandaag ook. En een behoorlijk groot stukje ook, hij had er best last van. Gelukkig kregen we het er met een wattenstaafje snel uit. Hij sputterde wel wat tegen, maar merkte wel dat we hem wilden helpen. En Sam laat het gelukkig goed toe, alleen als het heel diep zit wurmt hij zich wat los.

We kunnen ze toch moeilijk een stofbril opzetten elke keer dat ze naar de bak gaan :cool: :wink:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Nou, hier was het laatst weer raak met Callimero. Het zat echt in zijn oog. Toen hebben we maar het oogzalfje van Amy gepakt en toen vloeide de korrel er zo uit! Maar goed, de meeste katteneigenaren hebben niet standaard oogzalf voor katten in huis... Voor degene die dat toevallig wel hebben, kan dit een goede oplossing zijn!

groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Onze Storm maakt er nooit een punt van en laat de korrel gewoon uit zijn ogen peuteren. Indy daarentegen raakt helemaal in paniek als je bij zijn ogen komt. Gelukkig hebben wij korrels die uit elkaar vallen als ze met vocht in aanraking komen. Gisteren zat er eentje bij Indy in zijn ooghoek en eruit pielen lukte niet. 's Avonds was de korrel al bijna opgelost en die kwam eruit als een witte oogsoep. Even weggeveegd en de korrel was weg.
Ik snap dat ook de opgeloste korrel zijn oog kan beschadigen (schuurt natuurlijk), maar tot ik er een minder traumatische oplossing voor heb, moet het maar even.

We gebruiken de AH-korrels met de paarse kleur op de verpakking (Stuifvrij).
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Zou het aan die kattenbakkorrels liggen Roland? Die hebben wij namelijk ook.... :smile: Gelukkig laat Sam zich altijd goed helpen en bij Sushi is het nog maar 1 keer voorgekomen.. Afkloppen maar even!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gesloten