Sinds dinsdag heb ik een kitten, in het begin was ze erg angstig maar nu wel wat minder. Ze sliep ook eerst achter te bank of eronder, maar nu gewoon op een kussen onder een tafel. Ik heb wel even wat adviezen nodig.
Mijn kitten is duidelijk de laatste tijd wat minder angstig en in het begin at ze weinig, nu wel wat meer. Ze speelde in het begin ook niet maar nu wel.

Als ze ligt kan ik haar aaien of wanneer ze bij me in de buurt aan het spelen is, ook pak ik haar soms op wanneer ze ligt om te gaan slapen en ga ik dan zitten, ze slaapt dan ook wel gewoon op mijn schoot of als ik lig op mijn benen en gaat meestal nog een goede plekje op mijn schoot zoeken dan.
Ze is ook 1 keer uit eigen initiatief bij mij op schoot komen liggen toen ze aan het lopen was en ik op de grond zat.
Nu komt het probleem, wanneer ze aan het rondlopen is ze wel bang voor me, ook al loop ik niet naar haar toe rent ze weg. Of op sommige momenten als ze aan het spelen is, dan deinst ze terug als ik in de buurt kom. Maar wanneer ik haar met speelgoed lok komt ze wel naar mij toe en kan ik haar vaak tijdens het spelen aaien. Nu weet ik wel dat ze na een tijdje wel went en minder angstig word en op een gegeven moment zelf naar jou toe komt om te aaien of te spelen. Tot nu toe was dit echt op mijn initiatief.
Wat kan ik doen om haar toch wat minder bang voor mij te laten zijn en dat ze soms zelf naar mij toe komt? Moet ik haar vanaf nu gewoon met rust laten, ook al kan ik haar aaien? Vaak met haar blijven spelen? Of haar vaker oppakken om op mijn schoot te laten slapen? Zulke dingen. Wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat ik wel bij haar kan komen als ze aan het lopen is of dat ze af en toe toch zelf naar mij toe komt?