Hoi, wij gebruiken nu gewoon grit voor in de kattenbak, maar dat stinkt nogal.
Wij willen nu graag overschakelen op een klontvormende vulling.
We hebben 2 vragen:
1) Ik heb wat gelezen over langzaam overschakelen met kattenbakvullingen, maar werkt dit wel als we klontvormend en gewoon grit door elkaar mengen? Klontert het dan nog wel goed?
2) We hadden Biokats Classic op het oog. Is dit een goede korrel die niet zo stinkt?
(we hebben trouwens een kittentje van 8 weken)
Overschakelen naar klontvormend
-
- Huiskat
Re: Overschakelen naar klontvormend
zolang er geen 50% klontvormend grint in de bak zit,
zal dit nie perfect klonteren
In het begin zal het dus wat kleine klontjes zijn
maar vanaf er 50% klontvormend is zou dit geen probleem meer mogen zijn.
Over het merk kan ik helaas niet oordelen,
Ik gebruik grint van de carrefour :p
veel succes
zal dit nie perfect klonteren
In het begin zal het dus wat kleine klontjes zijn
maar vanaf er 50% klontvormend is zou dit geen probleem meer mogen zijn.
Over het merk kan ik helaas niet oordelen,
Ik gebruik grint van de carrefour :p
veel succes
Re: Overschakelen naar klontvormend
In het begin zal het misschien beetje behelpen zijn. Maar je kunt wel binnen een week helemaal om zijn hoor om klontvormend. Dus da's dan maar even zo.
Ik gebruik zelf ook biokat's classic. Ik doe er altijd een beetje biokats fresh (met geurtje) doorheen. Alleen biokats fresh vond ik op een gegeven moment heel vies ruiken. Het is dan niet perse dat het echt vies ruikt. Maar ik kon dan aan de katten ruiken dat ze naar de kattenbak waren geweest...vond de geur al snel heel aanweizg worden daardoor. Dus overgestapt op classic en dan een beetje fresh erbij vind ik de perfecte combi.
Ik gebruik zelf ook biokat's classic. Ik doe er altijd een beetje biokats fresh (met geurtje) doorheen. Alleen biokats fresh vond ik op een gegeven moment heel vies ruiken. Het is dan niet perse dat het echt vies ruikt. Maar ik kon dan aan de katten ruiken dat ze naar de kattenbak waren geweest...vond de geur al snel heel aanweizg worden daardoor. Dus overgestapt op classic en dan een beetje fresh erbij vind ik de perfecte combi.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten