Ik las ook in je eerste bericht dat je je zorgen maakt dat ze mss langs je heen zouden glippen bij het binnenkomen. Of woon je niet meer op een appartement? Nu, bij ons mogen ze ook niet langs de voordeur naar buiten, enkel langs achter en als je dat consequent toepast en ze gewoon nooit die deur laat door gaan, dan zoeken ze dat al minder. Het kan wel zijn, dat ze doorhebben dat jij daardoor thuiskomt en dan aan de deur zitten wachten, maar dan proberen ze niet echt naar buiten te gaan, want jij bent datgene waar ze op wachten, en dan is het binnen te doen. Ook kan je je voet eerst naar binnen doen, met de deur op een kier, dan glippen ze daar niet door. Als je dan naar binnen stapt, zijn de katten al omgedraaid en naar binnen gelopen. Dat werkt bij die van mij toch als ik ze om redenen binnen wil houden en ze aan de achterdeur zitten (waar ze normaal wel door mogen).
Je kan dan wel beter, als ze toch eens naar de DA moeten of zo, een handdoekje over de transportbox leggen wanneer je door de deur gaat, zodat ze niet zien dat ze erdoor gaan. Maar katten die binnen zitten vinden het buiten wss zo eng, dat zelfs al zouden ze het zien, ze er nooit uit vrije beweging door zouden gaan.
Ook nog, proficiat met je nieuwe katje, ik weet helemaal wat je bedoelt met dat 'zwanger' voelen.

Maar ik zou er ook 2 nemen. Het is echt veeel leuker, voor iedereen (jij , de katten, de meubels...) en dan heb je ook minder problemen moest je er later nóg een willen.

(zeg nooit nooit!).
Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)