Sinds kort is mijn jonge katertje van anderhalf van mij vervreemd. Tenminste. Zo ervaar ik het. Ik ben in de winter verhuisd naar een nieuw appartement en heb hem een kleine twee maanden binnen gehad zodat hij kon wennen aan zijn nieuwe huisje. Daarna heb ik hem buiten gelaten in de gezamenlijke binnen tuin.
Dit ging eerst erg lastig en hij moest echt wennen aan de omgeving, maar het is goed gekomen en het is ook een hele tijd goed geweest. Mijn kat was altijd best gehoorzaam. Ik hoefde maar op het balkon te staan te roepen en hij kwam al mauwend aanlopen. Dan liep ik naar beneden, deed de deur open en hij keutelde achter mij aan.
Nu, sta ik op het balkon. Roep hem. Ik krijg respons en loop naar beneden, maar hij komt niet eens bij mij in de buurt. Zodra hij ook maar een beetje bij mij in de buurt is, rent hij direct de bosjes weer in..
En dit gebeurd nu ong. een week of twee..
Ik ben bang dat hij van mij vervreemd. Hij is nu binnen, met veel moeite (ik heb hem moeten vangen, want hij moet toch wat eten en drinken.. En ja. Ik hou van hem..).
Moet ik hem nu een tijdje binnen houden o.i.d.? Of is het omdat het prachtig weer is en stel ik mij aan..? Ik weet het niet zo goed..
Alvast bedankt voor jullie hulp