Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zeg ook, probeer veel speelgoed te voorzien en speel actief met hem. Leer hem ook duidelijk waar hij wel en niet mag mee spelen, voor je een tweede kat in huis haalt.
Een vriendje mag voor je kat heel erg leuk zijn en alles kan goed gaan, maar als ze dan 's nacht liggen de rollebollen met elkaar, ga je dan kunnen slapen? Wat ga je dan doen?

groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Groosjohan
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mei 2010 19:52

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Groosjohan »

Hij heeft wel een krabpaal, die ik zelfs op de plek heb gezet waar hij altijd aan het tapijt krabt, maar misschien zijn oordopjes dan inderdaad de laatste oplossing, wel zonde van mijn tapijt
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Camoth »

Tja, Bindi heeft ook de hele linkerkant van mijn bankstel verwoest. Vind ik ook jammer, maarja, dat weet je als je katten neemt, dan gaan er dingen sneuvelen. En dat terwijl ik 6 verschillende krabmogelijkheden (2 grote palen met plateau's, twee matjes, een plankje en een krabkartonnetje) heb. Daar doe je helaas niet zoveel aan.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Anne82 »

Grrrr had net een lange post gemaakt, druk ik op verzenden krijg ik een foutmelding... :twisted:

Waar het op neer kwam... Ook al maken mijn katten me 10 keer per nacht wakker als ik een drukke werkweek heb (mijn vriend werkt vanuit huis dus is altijd bij ze...), ik wordt nog liever 10 keer per nacht wakker gemaakt door mijn monsters dan dat ik een hele nacht doorslaap zonder katten...

Katten vragen aandacht wanneer het HUN uitkomt...Wen er maar aan...En als je dat niet wilt had je er niet aan moeten beginnen....

S' nachts oplsuiten in een mandje is naar mijn mening ronduit zielig!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Camoth »

Dat weten we nou wel. Hier heeft TS niets aan.

Geef dan tips om het probleem op te lossen aub.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Lyn
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2010 15:04

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Lyn »

Mischien is een maatje een goed idee, want ik krijg de indruk dat je kat zich verveeld. Spijtig genoeg weet je nooit op voorhand of hij het leuk gaat vinden. Die oordopjes ga je wel sowieso nodig hebben, want als ze samen spelen maken ze ook lawaai (ik heb er gelukkig leren doorslapen).

Aangezien je zo klein woont zou ik voor een katje kiezen die uit een asiel komt. Daar zijn ze het niet gewend om veel ruimte te hebben. Meer krabpalen en planken aan de muur zou ik zeker doen, als je weinig ruimte hebt kan je het maar best zo goed mogelijk benutten. Ik denk dat als ze goed overeen komen twee katten niet meer ruimte nodig hebben dan één, omdat ze elkaar dan hebben om de verveling tegen te gaan.

Een reismand lijkt me geen goede plaats om je kat in op te sluiten, het is niet alleen onaangenaam voor de kat, maar het vergroot het probleem alleen maar, omdat hij zich nog minder kan afreageren. Een bench voor grote honden, met kattenbak, water en dekentje lijkt me al beter voor de kat, maar je moet ze kunnen zetten en je kat kan nog steeds zijn erergie niet kwijt. Ik zou hem gewoon laten rond lopen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Ilone »

Ik denk inderdaad dat James zich verveeld.
Wat heb je allemaal aan speeltjes en krabpalen/planken?
Heb je nog iets van een mandje of doos? Katten vinden het heerlijk om ergens in te liggen.
Ik kan ook niet zeggen of James zich alleen voelt, dus misschien kan je beter wachten tot je in een ander huisje zit voordat je een ander katje erbij probeerd zodat ze iets meer ruimte hebben.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Groosjohan
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mei 2010 19:52

Re: Tweede kat erbij als maatje in studentenhuis?

Bericht door Groosjohan »

Tja, James heeft wel veel speeltjes + krapaal + doos en iets om op te klimmen en hij kan de hele dag van het uitzicht genieten en op de duiven jagen. Ik denk toch dat ik een kitten erbij neem, want een nieuw en geschikter huis kan nog wel even duren in een studentenstad.
Plaats reactie