Kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Als je kittens van op heel jonge leeftijd (voor 12 weken) regelmatig eens op de rug legt, dan zijn ze dat gewend. Ze spartelen meestal niet tegen op die leeftijd (bij mij toch niet) en je kan het de kat zelfs op late leeftijd laten doen, zonder dat ze het eng vind. Heel handig om te borstelen of als ze een wondje of iets anders heeft. De moederkat doet het trouwens ook om ze schoon te likken. Maar als je er niet voor bent, kan je ze ook gewoon opnemen en naar de buik kijken.

Nog eens benadrukken: frontline gaat niet naar de nieren. Als je het juist gebruikt kan het niet opgelikt worden, het geraakt niet in de bloedbaan ( en dus niet in de nieren), geraakt niet verder dan de huid.

groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten

Bericht door Adriana »

http://www.wegteken.nl/advies/top-10-vragen
http://www.debeestenhoek.nl/voorlichting/vlooien.html
http://www.frontline.be/pages_nl/frontl ... uiter.html

Valerie, indd., in de links wordt uitgelegd dat het zich over de hele huid verspreidt onder meer via de talgklieren en dat het nauwelijks in de bloedbaan terecht komt. wist ik niet, want indd hier zelden vlooien en die vang ik wel met de hand.

in één van de links staat een opm. van een dierenartsenpraktijk dat het steeds minder werkzaam is.....

voor specifiek frontline heb je gelijk,
mijn nieren-opmerking ging ook over ontwormingsmiddelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lola-kitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2010 19:06

Re: Kitten

Bericht door Lola-kitten »

Hoi, ik wil nog wat vragen.
Ik hoorde dat een kat in het donker nog beter ziet dan overdag.
Dus wij hoeven 's nachts ook geen lampje aan te laten?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten

Bericht door Adriana »

je bent een beetje verwaald denk ik. missch bij gedrag en opvoeding, .....
katten zien in het donker veel beter dan bijvoorbeeld mensen en je hoeft voor je kat geen lampje te laten branden, tenzij de ruimte helemaal is afgesloten, zoals bijvoorbeeld een badkamer zonder ramen die middenin een woning ligt.
dan ziet een kat ook niks maar heeft wel gevoelige snorren, en oogharen en haren aan zijn pootjes om toch een beetje te voelen om te kunnen lopen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Hey Adriana,
ik heb je links even doorgenomen en ook dat stukje over die resistentie gelezen. Het is een niet zo onlogisch fenomeen dat dieren resistent worden tegen bestrijdingsmiddelen (zoals bij insecticiden en antibiotica) en dus is het ook wel logisch bij vlooien,maar ik had er zelf nog niet bij stilgestaan.
Ik heb wel nog niets gemerkt bij de frontline, werkt nog steeds perfect en heel snel, maar het kan mss zijn dat de vlooien hier in belgië nog niet zo ver gevorderd zijn in resistentie als in nederland :-) ;-)
Ale bon, zolang het goed werkt blijf ik het gebruiken want het is nu vrij verkrijgbaar en bij de dierenarts krijg je het anders vaak pas als je kat al vlooien heeft en dan vind ik het wel lastig dat je enkel daarvoor naar de DA moet... zolang het werkt is frontline voor mij goed, maar ik zal het dan inderdaad wel goed in het oog houden dat of het nog steeds werkt in de toekomst.

groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lola-kitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2010 19:06

Re: Kitten

Bericht door Lola-kitten »

Adriana schreef:je bent een beetje verwaald denk ik. missch bij gedrag en opvoeding, .....
Hoezo ben ik verdwaald. Dit is toch mijn eigen topic?

in ieder geval bedankt voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten

Bericht door Adriana »

@lola ;-) , we hebben hier draadjes/berichtenwisselingen per onderwerp en die zijn gerangschikt onder de grote topics/hoofdonderwerpen en als je Forumoverzicht doorloopt dan zie je de hoofdonderwerpen, met daaronder de draadjes/subonderwerpen.
de foto-albums worden alleen gevuld door degene voor wie ze zijn gestart, die heeft dat bij Adm. aangevraagd. en daar kunnen we allemaal wel reageren op de geplaatste foto's en berichtjes van de degene, van wie het album is. (bij voorbeeld http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=19316)
@valerie ;-) , ik kwam dat toevallig tegen, maar als het werkt dan is dat alleen maar beter. ik heb die middelen nog nooit gebruikt en ze altijd met de hand weggevangen. en nu eigenlijk al heel lang helemaal geen last meer. begrijp ook personeeltjes niet die lang niks tegen vlooien doen, want hoe langer je wacht, hoe groter de kolonie en het probleem en de overlast voor hun lieve katzels! :eshifty: :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie