bedankt

ze zijn ook mooi qua innerlijk gelukkig
om even terug te komen op je opmerking dat katten geen mensen zijn.. klopt, maar je kan ze in veel opzichten wel vergelijken vind ik.. natuurlijk leest een kat geen boeken, maar ik wou het verschil in energie aangeven..
ik zou, als ik jou was, gewoon naar het asiel gaan en vragen wat ze hebben.. leg je situatie uit en zij zullen verschillende katten aan je kunnen koppelen.. zoek een wat rustigere kat (en die hoeven helemaal niet oud te zijn!!) en kijk dan gewoon thuis of ze zich genoeg kan vermaken.. je kan altijd nog je kamer verbouwen tot kattenpaleis als je merkt dat ze zich vervelen..
ik merk hier dat het verplaatsen van meubels al erg boeiend is.. dat er ineens een stoel ergens staat waar je ook op kan klimmen.. ook hebben we veel kleine muisjes in huis liggen, zodat ze zich ook zelf kunnen vermaken op de grond.. en ze mogen echt overal komen (behalve op het aanrecht), dus hebben ze genoeg klimmogelijkheden.. zorg in elk geval voor een krabpaal, kattenbak en voer/waterbak en wat losse speeltjes (hoeft niets te kosten, een kartonnen doos is ook zeer boeiend!!) als ze daar niet genoeg aan hebben kun je altijd nog bijkopen/maken..
het is zonde om je kamer nu helemaal te gaan verbouwen en er dan achter komen dat je kat het liefst de hele dag op je bed zich ligt te vermaken met de dekbed..