Bertje brengt bijen in huis!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
woatermens
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:35
Contacteer:

Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door woatermens »

Hallo iedereen, vorige week kwam mijn poes het huis ingestormd en was niet rustig te krijgen.
Ik kon direct naar de dierenarts en daar stelden we vast dat ze 40° koorts had. 2 prikjes en orale zalf voor 4 dagen.
Maar nu komt ze sedert die dag met bijen of wespen in haar bekje het huis binnen en komt ze naast mij leggen.
Vroeger was ze al eens gestoken aan haar rechter voorpootje en gelukkig was ik er toen ook bij.
Maar ik weet niet goed een oplossing om haar dat af te leren.
Alvast bedankt voor uw reactie!
Grtz, Woatermens
En een pootje van Bertje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door sandy »

Helaas valt dat niet af te leren.
Jessie van ons had in huis een keer een jonge bij te pakken, was precies op het puntje van dr neus gestoken.
Grote paniek, ze wist niet waar ze het zoeken moest, hijgen als een gek dus stel op sprong naar de da waar ze 2 prikken kreeg, tegen shock en pijnstilling.
Nu hadden we voor het bovenlicht van de keuken nog geen gaas omdat ik die weg had gehaald, was enorm vies, en paar keer bij binnen gehad.
Geloof maar dat die ogen weer zo groot werden om te gaan jagen, heb de bij weer snel buiten gezet.
Ze zien het verschil niet tussen een bij of vlieg, ze zien een vliegend beestje wat uitnodigt om er achter aan te gaan.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door castratenkoor »

OOk hier twee enthousiate bijen-wespen-hommel-vangers. Bram is al vaak gestoken, nooit op fatale plekken tot nu toe maar ik vrees met grote vrees.
Teun de jongste doet hetzelfde. Ze vreten ze allebei op. Laten ze eerst hier binnen los.
Mijn dochter zat een kee te computeren en toen heeft Bram een enorme hout-bij naast haar neegelegd. Zij niks in de gaten tot dat beest in haar broekspijp klom. Toen ze er op mepte heeft hij haar 3 x gestoken, flinke rode plekken
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
woatermens
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:35
Contacteer:

Re: Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door woatermens »

mja, als ik ze bezig zie en ik zeg dat het niet mag doen stopt ze wel maja...
ik kan nie overal meelopen he.
ik zal de vliegen mepper wat dichter leggen vanaf nu :twisted:
... om de bijen te meppen wel te verstaan ;-)
grtz, woater
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door sandy »

Mischien beter om de proberen weg te jagen, bijen hebben het heel erg moeilijk tegenwoordig ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, bijen zijn echt waardevol nu, want anders is het straks een stuk moeilijker om aan landbouw te doen :-), maar wespen niet ze! Die sla je van mijn part maar dood (srr daarvoor, maar die kunnen toch echt lastig doen)... en hommels, laat je ook beter heel, die kunnen zelfs niet steken want hebben geen angel, ze kunnen wel venijnig bijten (enkel pijn, geen gif, dus niet zo gevaarlijk als wespen) !

groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
woatermens
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 13:35
Contacteer:

Re: Bertje brengt bijen in huis!

Bericht door woatermens »

Mohh... ik wist niet dat hommels geen angel hadden.
Buitenshuis zal ik ook geen vlieg kwaad doen maar ik ga ze niet proberen buiten jagen
als bertje ze in huis brengt, wat voor beest het dan ook mag zijn.
(ik heb ook geen zin om gestoken te worden) :)

Bedankt voor de reacties!
Bertje is er nu wel al weer helemaal bovenop, en krost weer heel de tuin rond :p
Ik moet wel nog een dag of 2-3 zalfje in haar bekje spuiten, maar ze leidt het wel
We 're a perfect team :lol:
Grtz, Woater

(ik zal eens wa foto's bundelen)
Plaats reactie