Rob,Dafpoetser schreef:Sorry hoor, maar voor ik mezelf een dierenbeul moet gaan voelen, moet me even wat van het hart,
Doe ik mijn kat tekort met brokjes die ik koop (en eerlijk betaal) in de supermarkt?
Wat doe ik de kat aan met blikjes die ik (in diezelfde supermarkt) koop?
Laten we nou toch even eerlijk zijn....10, 20 jaar geleden kocht men toch ook MASSAAL Brekkies, en Whiskas? Lijkt me altijd nog stukken beter dan NIKS.
Ben best wel pissed eigenlijk nu.
Als je 'pissed' bent door mijn bericht... niet doen

Overigens als ik het over hoogwaardig voer heb, dan wil dat niet zeggen dat al het supermarktvoer minderwaardig zou zijn. Dat er in veel supermarktmerken veel zout, water en vet zit en het dus minder gebalanceerd is, dat is helaas eenmaal een feit, al geldt dat niet voor ieder merk dat je er kunt kopen.
Ik zeg, laat degene die exact de juiste kattenvoeding samen weet te stellen en dat 100% zeker weet nú spreken.
Punt is dat niemand het tot in de details weet, vandaar dat katten op supermarktvoer het net zo goed kunnen doen als katten die hun hele leven duur voer krijgen.
Als een kat aan de race gaat, dan eet hij/zij waarschijnlijk verkeerd voer, al heeft voer niet op elke kat dezelfde uitwerking. Maar als consument en als kattenbaasje moet je nou eenmaal keuzes maken en je leert wat het beste werkt voor jouw kat.