Nog even een update:
Zoals te lezen was in bovenstaand bericht van mijn vriendin (ja die post ook met het account

) gaat het soms best goed.
Het gaat vooral goed met Nala zelf. Ze kan nog erg schrikkerig reageren..zeker als ze op de grond zit/loopt. Je kunt haar dan bijna niet benaderen zonder dat ze dekking zoekt. Als ze daarentegen op bed/kast/stoel zit kun je haar volop aaien etc. Ze is nu al 2x uit zichzelf op schoot komen zitten, en ze volgt ons ook graag naar de slaapkamer om op het bed te liggen.
Laatst was ik in de slaapkamer aan het klussen: veel herrie met boormachine enzo..en het hele bed lag vol met gereedschap..en midden er tussen lag Nala..lekker te genieten: niet bepaald bang uitgevallen dan opeens.
Wat doen ze samen? Nou we hebben een extreem grote kattenbak er neer gezet..en die delen ze perfect! Op een enkel incident waarbij mijn dure schoenen door de kamer dreven..is alles goed gegaan. Ze delen ook voer en waterbak.
Nala durft ook steeds meer door het huis zelf te verkennen..ze loopt vrij rond en gaat minder snel zielig in een hoekje zitten te schuilen voor Tama.
Helaas houdt het daar wel mee op.... Nu na bijna 2 weken wordt de ruzie tussen de twee katten alleen erger. Omdat Nala meer rondloopt komen ze elkaar continu tegen. Nala gaat dan liggen staren..en dat duel verliest Tama. Maar Tama is meer van de 'wraak-acties': als Nala het niet door heeft..haar besluipen en van achteren aanvallen. We kijken serieus niet meer op van gesis of gegrom.want dat is bijna non-stop. Waar in het begin er slechts een enkele keer echt gevochten werd..is dat ook nu meerdere keren per dag het geval. Beide katten gebruiken hun klauwtjes. Een echt groot gevecht is er nog niet geweest..het loopt zonder schade af.
Het standaard verhaal is dan 'geduld - ze bepalen nu hun rangorde' maar volgens mij zijn ze behoorlijk aan elkaar gewaagd. Nala wint het staren, Tama begint meer gevechten. Ze lopen even veel bij ruzies weg. Nu gaan we het natuurlijk niet zomaar opgeven..want die 1 maand tijd geven we ze zeker! Nog ruim 2 weken tijd..en daarnaast vergeten we deze 'deadline' graag als we een kleine verbetering zien..elkaar eens besnuffelen zonder klauwtjes bijvoorbeeld. We hopen wel op 2 samen spelende katten die ook samen slapen..maar dat is natuurlijk niet waar we Nala op afschrijven.
Nog even 2 foto's: