Sinds gisteren heb ik een kitten van 8 weken oud hij is heel erg lief en wilt bij mij op bed slapen dit laat ik wel toe omdat ik het niet erg vind, maar ik ben gewend met deuren dicht te slapen.
Ik heb overal gezocht of ik hierop wat kan vinden, maar tot nu toe niks gevonden (misschien de verkeerde zoektermen gebruikt) dus vraag ik het maar.
Nu vraag ik mij af aangezien ik de deur altijd dichtdoe moet ik dan ook een kattenbak in de kamer zetten? (niet echt zin hierin maar als het moet, dan moet het

In huis heb ik 2 kattenbakken, 1 op de begane grond in de woonkamer en 1 op de 1ste verdieping. Ikzelf slaap op de 2de verdieping (zolder).
Zou ik dan eventueel de kattenbak van de 1ste verdieping weghalen en die dan op mijn kamer zetten? Of zou de kitten (als hij op de 1ste verdieping is) niet in staat zijn naar een andere verdieping te gaan en dan zijn behoefte op een ongewilde plek van de 1ste verdieping doen? (mocht dit het geval zijn, gaat dit over naarmate de kat ouder word?)
En verder heb ik nog 1 vraag, voor de deur van mijn kamer hang ik altijd kleren die nog moeten drogen (aan een wasdroogrek), ik heb nog niet gezien dat mijn kitten daaraan komt maar zou ik beter die kleren in een afgesloten ruimte laten drogen?
Sorry voor de hele waslijst aan vragen, maar ik heb nergens iets gevonden over mijn vragen.