Ernstige bloedarmoede

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ernstige bloedarmoede

Bericht door ayla »

ontzettend veel sterkte! wat een rotperiode voor je! Is er kans dat Kimmy weer opknapt?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Ernstige bloedarmoede

Bericht door Kimms »

We zien het somber in. Momenteel heeft ze er och arm ook nog een verkoudheid bij. Dat is allemaal natuurlijk niet bevorderlijk. Oogjes en neusje maak ik schoon met afgekookt lauw water. Dan kan ze nog een beetje in 't rondte kijken. Zometeen met een heel zwaar gevoel de DA bellen.. ik voel me er bijna beroerd door.
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ernstige bloedarmoede

Bericht door Adriana »

gatver, t zit jullie niet mee...
Dinie heeft ook zo getobt met mega-bobje en Cari heeft er een paar voor de hemelpoort weggerukt en wij hebben Mo van de dood en de dierenarts moeten redden en zo zijn er veel meer Kattenforumleden. maar soms is er geen houden aan, dan lukt het niet en dan is het teveel en wordt de strijd toch niet gewonnen. wens je heel veel sterkte en we blijven duimen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ernstige bloedarmoede

Bericht door daantje »

Laat ajb. de moed niet zakken, hoor! Ernstige bloedarmoede kan wel overwonnen worden. Expliciet zeg ik dat het KAN ;-) .
Wij hebben dit met onze Baja nl. ook gehad; Zij bleek dusdanig onder handen genomen zijn door vlooien (niet bij ons) dat ze ernstig bloedarmoede had. Haar neusje zag spierwit en er zat geen leven meer in haar. Ze was ook verkouden in die tijd..... Eigenlijk was het een bekeken zaak maar...... In overleg met onze DA en de medicatie die ze kreeg heb ik haar een paar weken moeten dwang voeren, elk uur per dag (dus ook 's nachts zat ik elk uur bij haar in de badkamer :icon_shifty: want ik hield haar wel apart van de anderen), maar ze heeft het overleefd en is nu inmiddels 6 jaar mijn lieve meiske die elke nacht bij me komt liggen slapen. Mijn kleine speciale vriendinneke :grin: . Ga ervoor en ruk alles uit de kast, desnoods ten koste van jezelf.

Heel erg veel sterkte! Ik weet waar je doorheen gaat :kissykissy:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Ernstige bloedarmoede

Bericht door Kimms »

Dank je, Daantje. Mijn hart maakt een sprongetje :???: Maar ook biggelen de tranen over mijn wangen. Vrijdag om half 9 's ochtends ga ik naar de DA. Ik weet niet wat ik moet doen. Wat heeft jouw Baja voor medicijnen gehad? Dwangvoeren? Met astronauten-voeding ofzo en een pipetje? Ik vond het ook al erg om een klisma in d'r bibs te doen.. Maar goed, als het nog een optie is dan ga ik (lees: we) daar voor. Volgens mij zit haar ontlasting weer in de weg, in d'r buikje.. Ze beweegt natuurlijk ook helemaal niet. Was Baja ook mager? Kimmy had ook vlooien en wormen toen ze bij ons kwam (- euhh, 7 weken geleden nu :-( ). Triest. Kimmy krijgt nu Prednoral, 5mg dd.
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Ernstige bloedarmoede

Bericht door Dafpoetser »

Lieve Kimms,

Rest in Peace...you have been loved!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie