Geprikt

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Geprikt

Bericht door helskinky »

Mio zit tegenwoordig in de tuin,los ,als wij ook buiten zijn, hij vind het geweldig,kikkers,padden,vliegen enz. Maar ook helaas bijen en wespen. Ik had al een idee dat ie eerders geprikt zou worden,omdat ie overal achteraan gaat en wil pakken, en nu is het dus gebeurt. Ik denk een bij, in zijn poot,beetje dikkige kussentjes, en hij likt er vaak aan. Eet gewoon en loopt een beetje mank. Moet ik hier iets mee doen, of gewoon aankiijken,mij lijkt het dat zoiets ook in de natuur gebeurt en dat ie er hopelijk van leert.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Geprikt

Bericht door JLC »

Ik zou naar de DA gaan. Zelf heb ik er geen ervaring mee met mijn katten, gelukkig. Het lijkt mij dat een kat daar wel last van kan hebben.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Geprikt

Bericht door tacuma »

Hier hebben we ook een keer te maken gehad met een bijen-, wespen- of hommelsteek.
Tacuma was in zijn lip gestoken, en dat zwol al snel op; ik was bang dat hij het benauwd zou
gaan krijgen en heb de da gebeld. Het advies luidde: even aankijken, meestal verdwijnt de
zwelling vrij snel weer, en zolang het insect niet wordt ingeslikt, is er meestal niet veel aan de
hand. Als je er onzeker over bent, kan je altijd de da bellen.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Geprikt

Bericht door helskinky »

Bedankt, het is al weer over,na een dag in de tuin rommelen sliep hij heel vast. Ik heb gevoeld of ie koorts had,en s'avonds gebruikte hij zijn poot weer om te spelen enzo. Vanmorgen was er niets meer aan de hand,gelukkig
Plaats reactie