Hond + katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Makker
Kitten

Hond + katten?

Bericht door Makker »

Hey mensen van het forum ben nieuw hier en heb meteen een vraagje.
Is het een goed idee om een hond bij katten te zette?
Ik heb 3 katten, een van 6 en twee van 4. De oudste is ook duidelijk de baas, en de 2 andere zijn schijterts voor vreemden.
Mijn moeder en ik kunnen het meeste met. De bangste komt sinds kort ook gezellig op m'n schoot liggen als ik op de bank lig tv te kijke:).
Ik weet neit als iemand hier ervaring mee heeft maar ik hoor graag reacties

Gr Makker
Kimms
Huiskat
Huiskat

Re: Hond + katten?

Bericht door Kimms »

Is de hond die je krijgt katten gewend / hoe oud is de hond? Of krijg je een pup? Een pup kun je nog wel laten wennen aan katten.
Onze bouvier en Heilige birmaan kunnen prima samen. Alleen was de hond er al eerder. De kat heeft een paar keer aan de hond 'gehangen' en nu mauwt ze als de boef aan de kant moet van d'r :eangel: Buiten vindt de bouvier katten nog steeds super interessant, binnen bij onze Heilige is ze de rust zelve. :roll:
Kattig, wél voor de poes!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hangt van de hond in kwestie en van de kat in kwestie af.
Meeste kans van slagen heb je als je jonge dieren bij elkaar zet.
Lang niet elke hond kan bij katten.
Er zijn heel veel huishoudens waar honden en katten het heel gezellig hebben met elkaar.

Dinie
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sambal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Sambal »

Tja wij hebben nogal wat honden en daar zijn de katten bij gekomen, dus andersom in eerste instantie. Dat was voor vele een probleem en wilden dus echt de katten pakken. Maar aangezien het hier tamelijk groot is hoeven ze elkaar niet tegen te komen, binnen no time had ieder dier door hoe en wat en gaat alles goed. Omdat ik doggen fok en af en toe pensioners heb moeten de katten wel eens wennen aan pups of vreemde honden. Dan zijn dus de rollen omgedraait en gaat het over wat jij vraagt. Ik moet zeggen dat mijn katten 2 a 3 dagen stom kijken, letterlijk de kat uit de boom hahaha. En dan gaat het goed.

Als je een oudere hond aanschaft dan wilt het niet zeggen als de oude eigenaar zegt dat die achter katten aan jaagt dat die dat bij jou ook doet. We hebben hier 3 vaste pensioners de thuis katten vreten zodra ze voorbij komen en hier helemaal niets aan de hand! Gewoon snuffelen en klaar. De eigenaren staan vaak stom te kijken, maar een hond die in een ander nieuw huishouden komt past zich vaak aan de nieuwe situatie sneller aan dan de mens.

Mocht je een pup aanschaffen, tja dat is gewoon een stuk makkelijker. Die ga je gewoon opvoeden naar eigen hand en die leert dat het normaal is met katten om te gaan.
Groetjes Chantal
Bami, Nassi, Sambal Bij, Tjap Tjoy, Loempia en Typan
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik zou zeker GEEN pup nemen. Een pup wil constant spelen en wat is daar om te spelen? Juist: de katten! Er zijn maar weinig katten die hiervan gediend zijn en katten die geen hond gewend zijn, zullen die pup waarschijnlijk doodeng, maar in ieder geval strontvervelend vinden. Je kan veel beter een volwassen hond nemen die zich tegenover katten weet te gedragen. Ze ofwel negeert, ofwel er vriendelijk en rustig mee omgaat. Op die manier wennen de meeste katten vrij makkelijk aan een hond. De grootte maakt niet uit: liever een lobbes van een bordeaux dog dan een hittepetit van een jack russel.
Ik heb zelf 6 katten en 3 honden en als het goed gaat, is die combi ook erg leuk :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie