Bloed sproeien?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Bloed sproeien?

Bericht door Torihime »

Kan een kat (kater) bloed sproeien?
Ik vond net een waterig plasje bloed en het leek tegen een tasje aangespoten te zijn (en daarlangs naar beneden gedruppeld). Stom als ik was heb ik het meteen opgeveegd met keukenrol, dus ik kan het niet meer naar de dierenarts brengen. Het stonk wel, daarom denk ik dat het echt vermengd was met sproei-spul. :-(
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Bloed sproeien?

Bericht door ktje »

ik denk aan een blaasontsteking, blaasgruis of iets dergelijks.

Probeer zijn volgende plas op te vangen, en die naar de da te brengen voor urine onderzoek
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Re: Bloed sproeien?

Bericht door Torihime »

Bedankt, dat ga ik proberen.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Bloed sproeien?

Bericht door Roos en Minousch »

ik zou hem naar de da brengen en als het kan met plasje, maar niet alleen maar het plasje brenegen, het kan vanalles zijn.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Re: Bloed sproeien?

Bericht door Torihime »

We denken achteraf dat het toch geen urine is geweest, maar misschien speeksel (dat stinkt ook :eshifty:). Er zat namelijk eten in die tas. We denken nu dat hij misschien zijn bek/tong een beetje open heeft gehaald aan dat tasje en dat er daarom bloed doorheen zat. Of dat hij net een prooi had gevangen en daardoor nog bloed in zijn bek had ofzo.

Het gaat in ieder geval prima met hem en de ontlasting ziet er ook gewoon normaal uit.
Maar er staat sowieso een dierenarts-bezoek gepland binnenkort, dus dan wordt hij helemaal nagekeken ;-)
Plaats reactie