nee, zeker weten, niet laten uitvechten. dat is voor geen van beide goed en ook voor de baasjes niet. als jullie huis zo is ingericht dat je ze voorlopig beetje kunt afzonderen, dan zeker doen. wat ook nog wel eens goed werkt is een soort van gaaspaneel (tot 1.80m) in een gang, dan kunnen ze elkaar wel zien en ruiken. en afhankelijk van hoe ze daar met elkaar omgaan, kun je het gevangenis-beleid versoepelen.
en zorgen dat je met dezelfde hand ook de ander aait, zo breng je het luchtje van Moos over op Dibbes en omgekeerd. dat kun je ook met een wattenschijfje doen, zachtjes over de kop wrijven, bovenop en bij de snorharen en met dat wattenschijfje de andere kat inwrijven, heel voorzichtig want dat kan de eerste keer een reactie geven. bedoeling is dat ze aan elkaars geur gaan wennen en wat naar elkaar gaan ruiken.
en neem de tijd en dan bedoelen wij weken en maanden en geen dagen.

dit zijn twee katers, de voorste is 6 en de achterste 16 en het heeft vanaf zijn herplaatsing bij mij 14 maanden geduurd voordat ik ze (vanmorgen) zo dicht bij elkaar zag liggen en oortjes zag wassen.
er hoort nog een poes (zus van links) bij en die heeft na 3 weken haar logeerkoffer gepakt en is naar mijn partner vertrokken, dat ging echt niet samen en die is zielsgelukkig in haar eentje.