Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruiken

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door Umimeis »

Ow sorry....dan heb ik niks gezegd........
Ja, ik ben benieuwd naar de rest van je verhaal.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door Miranda »

Op welke sites heb je die informatie dan gevonden, dat ze vals was, niet gecastreerd en zwanger? :-|

En als ze dan al vals zou blijken, ondanks alle kopjes die ze je 's nachts heeft gegeven, dan had het best gekund dat ze dat bij jullie minder geuit had op den duur.
...de reden dat ik zei dat ik niets wist was om uitgebreide reacties uit te lokken...
...dat leek mij gewoon beter dan 2 onervaren kattenverzorgers...
Ik heb hier twee quotes, welke is nu juist? Want deze twee spreken elkaar tegen.

Nou, ik ben benieuwd naar de rest van je verhaal en benieuwd naar de sites, waarop alles staat over de kat. ;-)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door loek »

....uhm.. :icon_shifty: :esick:
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door Umimeis »

Zeg het maar Loek hahaha :lol: Zeg het maar................je mag het ook zingen als praten niet lukt :roll:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
manonnetjuh
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:20

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door manonnetjuh »

hihi dankje, die nieuwe poes heet Jaimi die hebben uit het asiel op gehaald en doet alles anders dan Doery. In tegenoverstelling van haar liep Jaimi meteen in de rond-te alles te ondekken snuffelen (zoals een kat hoort te doen) en ze was nog geen 2 uur bij ons thuis en ze zat al bij me koppies te geven lekker knuffelen en zoenen, kijk dat voelt gewoon goed! het is echt een hele andere poes. we wisten/voelden gewoon dat er met Doery iets aan de hand was en zij was bij ons op proef omdat ik met marktplaats altijd heeel voorzichtig ben want je wordt zo voorgelogen waar je bij staat en toen we daar achterkwamen (wat ik hierboven heb beschreven) werd ons gevoel alleen maar bevestigd...
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door loek »

(Umimeis ;-))

Manon, De vraag is al een aantal keer gesteld maar daar heb je misschien over heen gelezen aangezien je nog geen antwoord daarop hebt gegeven. Dus ik stel hem even nog een keer: 'op welke site(s) heb je de info over je kat gevonden'?

Fijn dat Jaimi beter bij jullie past! Ook lief voor het konijn?

Oei je hebt wel een vergissing gemaakt wat betreft wat normaal is voor een oudere kat die in een nieuw huis komt met nieuwe mensen. De meeste katten zullen niet meteen rondsnuffelen, kopjes geven, knuffelen en zoenen. (sterker nog er zijn ook katten die vooral dat laatste een leven lang niet leuk vinden....)
Dus wat dat betreft is Jaimi 'afwijkender' dan Doery.

Maar goed dat is natuurlijk ook niet de einige reden geweest dat Doery weer weg is.

Je moet inderdaad oppassen met marktplaats. Maar als de persoon waar hij vandaag kwam hem gewoon weer (met liefde zelfs begrijp ik) terug heeft genomen. Dan denk ik niet dat je echt bang hoeft te zijn dat hier opzet in het spel is.

Nou ben benieuwd naar die internetsite(s)!

Veel plezier met Jaimi!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
swelvet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:54

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door swelvet »

volgens mij klopt er helemaal niets van het hele verhaal!
manonnetjuh
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:20

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door manonnetjuh »

ik ben een beetje laat met het "vervolg" de nieuwe poes heet Jaimy we hebben haar opgehaald en het is echt een gigantisch schatje de eerste dag dat ze bij ons thuis kwam heeft het een half uur 3 kwartier toen lag ik op de bank en toen kwam ze bij me liggen kusjes en kopjes te geven enzo totaal anders dan doery!! ik zette haar reismandje neer maakte hem open en ze begon meteen rond te lopen te ontdekken e.d zoals een kat hoort te doen ja toch...
we zijn echt ontzettend blij/gelukkig met haar en we zijn al helemaal blij met de keus die we hebben gemaakt die ervoor heeft gezorgd dat we haar uit het asiel hebben gehaald
Ze is echt een heerlijk katje!!
gr Manon
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door Miranda »

Jammer dat je niet de gelegenheid neemt onze vragen te beantwoorden. ;-)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door loek »

manonnetjuh schreef: ik zette haar reismandje neer maakte hem open en ze begon meteen rond te lopen te ontdekken e.d zoals een kat hoort te doen ja toch...
Nee hoor. Dit is natuurlijk wel mooi. Maar het is niet zo dat een kat die niet niet doet niet normaal is. Sterkter nog, er zijn denk ik meer katten die eerst op hun hoede zijn in zo'n situatie (zeker wat oudere katten) Die van mij zullen zeker weten niet zo reageren als ze in een vreemde omgeving komen met vreemde mensen. En die zijn toch vrij normaal ;-)

Maar goed......ik val in herhaling.

Fijn dat jullie blij met haar zijn iniederegeval, daar gaat het om he.

Verder heb je misschien over de vragen heen gelezen? Misschien kun je ze nog beantwoorden. Want ik ben echt heel nieuwsgierig geworden over die site.

gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door Umimeis »

manonnetjuh schreef:ik ben een beetje laat met het "vervolg" de nieuwe poes heet Jaimy we hebben haar opgehaald en het is echt een gigantisch schatje de eerste dag dat ze bij ons thuis kwam heeft het een half uur 3 kwartier toen lag ik op de bank en toen kwam ze bij me liggen kusjes en kopjes te geven enzo totaal anders dan doery!! ik zette haar reismandje neer maakte hem open en ze begon meteen rond te lopen te ontdekken e.d zoals een kat hoort te doen ja toch...
Nee hoor, niet elke kat gaat meteen rondlopen om alles te ontdekken.
De meeste katten zijn bang en kijken eers 'de kat uit de boom'.
Mijn ene Kat Flea was heel bang en zat de eerste 3 dagen onder de bank.
Mijn andere kat Sam was minder bang, die ging inderdaad wel rondlopen en overal aan snuffelen.
Dus je weet van te voren nooit hoe een kat zich zal gedragen de eerste paar dagen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
amientje49
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:17

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door amientje49 »

beste,
ik heb sinds de maandag een katje in huis. eten en drinken gaat goed; Ik heb simpele vragen?
1) hoe vaak moet ik de kattenbak verversen van mijn katje? gebruik gewoon zand van de aldi en haal er de droge strontjes af en toe uit. In de kattenbak heb ik een zak gelegd en daarover het zand. vindt dat gemakkelijker om de zak achteraf eraf te halen.

2) S'nachts sluit ik de kat op in de keuken. heb daar geen verwarming. maar heb het gevoel dat de kat het daar te koud vindt want als ik haar s'avonds vervoer van de salon naar de keuken miauwt ze!

3 )de kat krabt de vloer (tegels) altijd naast haar eetbakjes ( dat ze het niet lekker vindt is volgens mij de reden niet want ze eet alles op)!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door Miranda »

Hallo Amientje,

Hoe oud is het katje?
In principe is geen verwarming geen probleem voor een kat, zolang hij lekker warm kan liggen in bijvoorbeeld een mandje of een doosje.
Maar als ze jong zijn en vooral beneden de 6 maanden, dan kunnen ze het echt wel koud krijgen in hun uppie en kun je misschien een kruik erbij leggen.

Hoe vaak je de kattenbak moet verversen is echt een kwestie van uitproberen.
Als je kat alleen is, hoeft het bijvoorbeeld minder vaak, maar ik zou wel iedere dag alle drolletjes er even uithalen.
Hier doe ik wekelijks een nieuwe zak vulling in de bak (drie katten), maar met één katje kan je vulling vast langer mee!

En het krabben bij haar etensbakjes betekent 'van mij, voor straks, niet aankomen' en dit is heel natuurlijk gedrag.
amientje49
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:17

Re: Onze eerste poes in huis, en we kunnen wel hulp gebruike

Bericht door amientje49 »

mirande, hartelijk bedankt voor de info. Het is nog een jong katje hoor. maar ken de juiste leeftijden niet. ;-)
Plaats reactie