Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi,

Chanel en Armani waren in het begin ook drukker met elkaar dan met mij :-( maar nu beginnen ze ook naar mij toe te trekken.
Heb ze in het begin de ruimte gegeven.Wel aaien,begroeten als ik thuis kom en als ik weg ga naar mijn werk.De kater kwam sowieso al eerder contact zoeken met mij en de poes gaf in eerste instantie de voorkeur aan mijn moeder en zus (daar ging madam wel direct op schoot liggen :cry: ) maar nu komt Chanel ook bij me voor een knuf.

Het is gewoon een kwestie van wennen aan elkaar.Nieuw huis,nieuw baasje.Vanavond lagen ze allebei bij mij op de bank te ronken en te spinnen.Had in het begin ook zoiets van.....vinden ze me wel leuk/lief maar gaat met de dag beter.Gewoon enthousiast begroeten als je weg gaat en thuis komt,aaien/oppakken en knuffelen, hebben ze geen zin, weer op de grond zetten.Maar dan heb je in iedergeval contact gemaakt met ze.Went van beide kanten vanzelf.Dont worrie

Liefs Arjan/Chanel/Armani...wil hier een foto uploaden (gemaakt met de mobiel 8MP camera,maar krijg de melding dat het bestand te groot is)
Nien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 09:33

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Nien »

We hebben best geluk met onze kleine kitten (ruim 9 weken oud) die we sinds gisteren in huis hebben.. Ik was echt bezorgd en aan het denken wat allemaal verkeerd kan gaan in het begin :cry: maar ze is echt heel erg braaf en speels, eet en drinkt goed, toen ik haar op de bak zette plaste ze gelijk en ligt nu in mijn vest op schoot te slapen.. Ze is de huiskamer al gewend en speelt met propjes paper en haar eigen staart :roll: en vanacht heeft ze -muisstil- naast het bed geslapen in de reismand met deken (beneden in de huiskamer zit de oudere poes en die 2 gaan nog niet goed samen :evil:

Dus ik mag niet klagen vind ik zelf..
Alleen ga ik zo boodschappen doen en mandje en krabpaal halen zo, ik denk dat ik haar die tijd maar weer even in dr reismandje doe (dan kan ze er niet uit want ben bang dat je aan kabels gaat knagen of op de bank piest) de oudere kat is nu buiten..

Dat kan wel toch, dat je ze aant begin af en toe even, tijdens onze afwezigheid, in de reismand zet? (met bakje water en eten)

Liefs, Nien
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Rowena »

Ik denk niet dat je je katje in een reismand kan doen omdat je even weg gaat! Heb je geen grote bench of iets anders? Een reismand is over het algemeen niet zo groot, dat is best zielig vind ik zelf..

Mijn kittens mochten gewoon in de huiskamer als ik wegging. Je moet ze toch een keer alleen laten..Je moet je huis gewoon in het begin een beetje kat vriendelijk maken.
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Nien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 09:33

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Nien »

Ik bedoel ook max. een half uurtje ofzo,
ik laat haar natuurlijk geen uren er in zitten!
We hebben geen bench maar daar ga ik wel even voor kijken..
vanmiddag heb ik haar ook al eventjes alleen in de woonkamer
'los' laten lopen zonder toezicht (wasje draaien) en dat ging prima.
Voor de rest loopt ze altijd rond..

Gr. Nien & Lima
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door puck0906 »

Ik zou haar ook niet opsluiten. Hoe meer ze niet mag hoe meer ze gaat willen. Bij ons mogen ze overal komen en dit gaat prima. Door dat dingen niet spannend zijn omdat het niet mag tonen ze er niet echt interesse in. Die ene keer dat ze iets doen wat niet mag spuit ik met de planten spuit en dat werkt prima. Succes.
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Rowena »

Ik vind persoonlijk een half uurtje al te lang. Ik zou dat niet meer herhalen als ik jou was! In ieder geval goed dat het prima ging voor de eerste keer alleen! Je zal merken dat het vanzelf alleen maar beter gaat. Mijn katjes liepen vanaf het begin al meteen overal los en hebben nog nooit echt iets kapot gemaakt. Gewoon even goed in de gaten houden!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Dido »

Ik zou als ik jou was echt geen bench aanschaffen hoor en ze ook niet weer in het reismandje stoppen. Laat die 2 lekker los lopen joh, komt echt wel goed.
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies ook - gewoon los in huis laten als je weg gaat.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Nyncke »

Op zich kan het geen kwaad als je een grote bench hebt, ken katten die daarin mee naar de caravan gaan en dan toch buiten erbij zijn.
Ook katten die in reismandje mee op reis gaan.
Kortom, ik zie daar niet zo'n probleem in helemaal niet als je het later misschien wil gebruiken op andere momenten.

Ik neem het me altijd weer voor om ze aan een reismandje te laten wennen omdat het later handig kan zijn...in de praktijk komt het er niet van omdat ze bij mij altijd vrij rondlopen en buiten rondbanjeren.
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Rowena »

Ja een grote bench kan inderdaad geen kwaad.. maar een reismand vind ik toch wel een verschil.

Als je ze aan het reismandje wil laten wennen, vind ik het een heel ander verhaal.
Maar als je het doet omdat je bang bent dat ze iets stukmaakt, ergens ongewenst plast oid, dan vind ik het niet kunnen.
Je gaat dan de deur uit terwijl zo'n kleintje in een klein hokje zit.
En als je gebruik moet maken van je reismand ben je zelf altijd in de buurt, want dan moet je met je beestje 'reizen'.
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Nyncke »

Ja, en?
Ze zet ze er zo nu en dan een half uurtje in de reismand daar zie ik geen problemen in.
Katten die mee de trein in gaan zitten wel langer in een reismandje.

Ik denk dat er over wordt gevallen omdat ze het uit gemak doet...maar daar zie ik ook niet echt een probleem in. Het is maar net wat de kat gewend is.
Maar goed, ik ben vrij nuchter in dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nieuwe kittens, doe ik 't goed?

Bericht door Rowena »

Hm, ik denk dat ik dan juist te emotioneel ben.. Het lijkt me heel zielig als zo'n beestje, helemaal alleen, in zo'n kleine ruimte opgesloten zit. Zoiets is al niet prettig voor zo'n katje.. Als het echt nodig is, omdat je ergens met hem heen moet, dan is het nou eenmaal zo. Maar ik vind de reden gewoon niet goed genoeg.. Dus ik denk inderdaad dat ik het afkeur omdat het uit gemak wordt gedaan..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Plaats reactie