Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Vrijdag komt mijn eerste kitten, een heilig Birmaan-katertje van 13 weken die we Noah noemen

Nou het volgende; ik heb in een paar boeken en op websites gelezen dat het beter is om een kitten eerst een tijd te laten wennen in de kamer waar je het meeste bent. Bij ons dus de woonkamer/keuken. Is dit echt zo? Het is namelijk het plan om de kattenbak op zolder te zetten en ik ben bang dat als ie eenmaal gewend is aan de kattenbak in de woonkamer hij niet kan wennen aan de bak op zolder of de bak simpelweg niet kan vinden. Een andere kant aan het verhaal is dat ik bang ben als ik 'm meteen op de zolder etc. laat, dat hij de hele tijd op zolder blijft zitten en niet naar beneden komt in de ruimtes waar ik en mijn vriend altijd zijn. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk, want dan went ie nooit aan ons!
Nog één vraagje (sorry hoor;-))! Is het echt zo dat je kittens tot een half jaar 5 à 6 maaltijden per dag moet geven? Vanaf een half jaar 3 maaltijden, en dat het vanaf 1 jaar terug gebracht kan worden naar 2 maaltijden? Ik ben nu nog veel vrij en mijn vriend ook (net afgestudeerd

Ik hoop dat jullie mij advies en tips kunnen geven! Alvast bedankt

Groetjes,
Evelien