Sommige katten eten erg graag fruit (ik geloof zelfs dat meloen MoMo zijn lievelingseten was), maar ik zou er niet mee overdrijven. Zeker niet dagelijks, en een heel klein stukje. Wat voor jou een klein stukje is, is voor je kat al heel wat.
Ze mogen zeker fruit, want uit het wild eten ze er wel wat van (zit ook in de goede merken kattevoer) maar je moet opletten voor de suikers. Te veel suiker geeft suikerziekte!
Maar zolang je niet overdrijft is er niets aan de hand....
En je kersenpitten: ik denk dat je daar nog geluk in hebt. Dit zou verstoppingen kunnen veroorzaken, maar omdat ze rond zijn denk ik dat dat wel mee zal vallen. Als ze kleiner waren geweest zouden ze ook in de apendix kunnen blijven steken (katten hebben toch ook een appendix?

), maar ik denk dat ze daar (op kattenmaat) te groot voor zijn. Dus geluk gehad... Met druivenpitjes zou ik meer opletten!
(in het vervolg gewoon vermijden...

)
Je kan het wel in het oog houden. Als ze zou aan haar buik gaan krabben (rechtsonder) of zich wat ongemakkelijk gaan zetten (dat je ziet dat ze niet helemaal haar draai kan vinden) of schreeuwt als je haar daar aanraakt, dan in spoed naar de DA! Want een acute blindedarmontsteking moet je echt op tijd bij zijn! Die ontploffen nogal snel.
Dus haar wel goed in het oog houden, maar niet panikeren als ze even iets jeuk heeft natuurlijk! Ik denk dat je haar wel al goed genoeg kent om te weten of er iets scheelt.
Ik zou ook elke dag haar buik voelen om zeker te zijn dat je geen harde bol voelt, want dan heeft ze misschien verstopping. De kattebak in het oog houden is ook altijd goed natuurlijk, als er niets meer uitkomt is het ook niet goed natuurlijk.
Als je ergens een licht-laxerende pasta zou vinden, kan je dat ook altijd geven (kan nooit echt kwaad) om alles wat beter te laten lopen. Misschien dat Adriana daar nog middeltjes voor weet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)