Bulten en korstjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
susan-dana
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2010 20:39

Bulten en korstjes

Bericht door susan-dana »

Hallo,

Mijn kat Dana heeft onderhuidse bulten in haar keelstreek. Na verloop van tijd komen er korstjes op en verdwijnen de bulten langzaam, maar komen ze ergens anders weer terug. Ze heeft een hele tijd op hypoallergeen voer van Royal Canin gestaan, maar hier ging het niet van weg. Ze krabt wel maar niet abnormaal veel. Verder is ze gewoon een vrolijke kat van ruim 5 maanden. Wie heeft er misschien een idee wat het zou kunnen zijn?? Ze had het al een beetje toen ik haar kreeg...

Groetjes Susan
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Bulten en korstjes

Bericht door Camoth »

Ik weet niet wat het kan zijn, wat voor mij een reden zou zijn om een keer langs de dierenarts te gaan.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: Bulten en korstjes

Bericht door Dido »

Absoluut, ik weet ook niet wat het kan zijn maar het is niet normaal. Ff naar de da dus.
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Bulten en korstjes

Bericht door Kattenbella »

Inderdaad, het bijvoorbeeld een vorm van vlooienallergie zijn. Karel en Joy hadden dit ook en na behandeling met Advatage was het al snel over.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Bulten en korstjes

Bericht door jobey »

zou ook inderdaad. even naar de dierenarts gaan.
Geef je hem/haar verder nog eten buiten het eten royal canin om?
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
susan-dana
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2010 20:39

Re: Bulten en korstjes

Bericht door susan-dana »

Een vlooienallergie kan het niet zijn, ze komt niet buiten en word regelmatig ontvlooit/ontwormd en gecontroleerd. Ze krijgt nu geen Royal Canin meer, omdat dit geen noemenswaardig effect had. Ben 11 weken geleden bij de da geweest en toen moest ik dat voer uitproberen en Dermapet smeren. Omdat je hypoallergeen voer een week of 8 moet geven voor je resultaat ziet heb ik afgewacht maar helaas. Ga deze week weer terug, maar vroeg me af of iemand dit verschijnsel ooit had gezien bij zijn/haar katten! Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :smile:
susan-dana
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2010 20:39

Re: Bulten en korstjes

Bericht door susan-dana »

Ze kreeg trouwens naast RC geen ander eten en/of snoepjes ofzo, anders heeft zo'n dieet geen nut natuurlijk... :)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Bulten en korstjes

Bericht door Camoth »

Een enkele vlooienbeet is bij een allergie genoeg om een uitbraak van de allergie te krijgen. Dus je zou je kat echt standaard elke maand consequent moeten ontvlooien om te zien of dat de oorzaak is. Heel goed dat je teruggaat naar de DA in elk geval.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie