Versvoedingen en 'barfen'
Re: Versvoedingen en 'barfen'
Kijk, wat een geweldig forum is dit toch!
Allemaal bedankt!
Allemaal bedankt!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
- Kattenbella
- Tijger
Kip met bot niet koken, dat gaat splinteren en is levensgevaarlijk. lekker rauw op laten kauwen. Inderdaad zijn katten niet gevoelig voor salmonella, ze hadden het anders na een jaar hier allang gehad
Wel heel goed je eigen handen wassen 
Op Barfplaats kan je ook heel veel info over versvoeren inwinnen

Op Barfplaats kan je ook heel veel info over versvoeren inwinnen

"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
In rauw zitten juist alle voedingsstoffen die ze nodig hebben die je met koken dus letterlijk doodkookt, dus ja altijd rauw is veel beter
Ik krijg ze niet volledig over helaas, heb het 2 en half jaar geprobeerd dus ik geeft het als bijvoer zodat ze toch iets gezonds binnen krijgen alleen helaas, de oudste bedankt elke keer weer.

Ik krijg ze niet volledig over helaas, heb het 2 en half jaar geprobeerd dus ik geeft het als bijvoer zodat ze toch iets gezonds binnen krijgen alleen helaas, de oudste bedankt elke keer weer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Overigens geen rauwe kip geven als ze ziek zijn. Dan kunnen ze wel salmonella krijgen namelijk door verzwakte weerstand.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Thanx allemaal
, weer genoeg info. Dus geen witvis, en niets koken! Ga vandaag even kijken bij een buurman verderop die heeft een grote bus met Caribest erop,misschien is hij tussenhandelaar. Of kan je het ook bij de dierenspeciaalzaak kopen?

Ja alles rauwIlone schreef:Rauwe kip ja?!![]()
Oh dat wist ik niet!

Barf staat voor "bones and raw food"
Kijk nu al ernaar uit om kittens te leren barfen, met 6 weken knagen ze al heel wat weg met die kleine tandjes.
Jammer dat ze pas met 8 weken komen

Helsinkiny
Dierspeciaalzaak, er zijn er een hoop die het hebben, een belrondje kan geen kwaad, het scheelt veel waar je het koopt.
Overigens zou je ook eens kunnen kijken of er bij jou in de buurt ( dit forum of anders op www.barfplaats.nl ) mensen zijn die groot inkopen, misschien kun je aansluiten.
En nee,niet koken, geen witvis...
Dan mijn vraag, waarom geen witvis?
Niet dat ze hier vis eten rauw of in welke andere vorm ook, maar als tussendoortje kan dat toch wel?
Niet dat ze hier vis eten rauw of in welke andere vorm ook, maar als tussendoortje kan dat toch wel?
Daarom geen witvisNyncke schreef: In witvis zit niets wat katten nodig hebben.
Als je vis wil geven ( max. 1x per week ) geef dan vette vis zoals wilde (of diepzee) zalm, sardientjes, verse haring dat is vette vis en er zit omega-3 in, daar hebben ze wat aan.
Omega-3 is goed voor huid, haar, hormonen, hart, ( eigenlijk alles waar een h voor staat ), bloedvaten en is een natuurlijke ontstekingsremmer.

@ Nyncke: oooh natuurlijk

Ik wist voordat ik op dit forum kwam niet eens dat je rauw voedsel mocht geven haha.
En zoals velen denk ik dan dat ze net zo'n gevoelige maag hebben als wij mensen

Zal eens proberen of ze rauwe kip lusten, kan ik daarna misschien eens proberen om eens te gaan shoppen bij de dierenspeciaalzaak

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ik heb een leverancier in de straat wonen,haha is dat ff handig , ga vanmiddag gelijk een worst scoren voor Mio, en kijken hoe hij dat gaat vinden,eerst mengen he,en geleidelijk steeds meer Carni totdat hij (hopelijk) alleen carnibest eet
Nou ja, oa eskimo's en in Japan eten ze ook erg veel rauwe vis, schijnt voor mensen ook erg gezond te zijn...maar eerlijk gezegd heb ik zelf alleen maar kaviaar rauw gegeten
en haring natuurlijk alleen is die wel bewerkt.

Ja maar da's vis
Ik zie mezelf nog geen stukkie rauwe kip eten 

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ik denk dat je daar ook heel gauw van genezen zou zijn Ilone
Kipfilet is schijnbaar het meest aantrekkelijk voor katten, een ander stuk kip zoals een vleugel of nekje kijken ze hier niet eens naar.
Wat ze hier overigens nog wel graag eten is lamshart en lam en rijst van rodi.
Ben trouwens wel altijd benieuwd geweest hoe kaviaar smaakt? Het idee van visse-eitjes eten spreekt me totaal niet aan

Kipfilet is schijnbaar het meest aantrekkelijk voor katten, een ander stuk kip zoals een vleugel of nekje kijken ze hier niet eens naar.
Wat ze hier overigens nog wel graag eten is lamshart en lam en rijst van rodi.
Ben trouwens wel altijd benieuwd geweest hoe kaviaar smaakt? Het idee van visse-eitjes eten spreekt me totaal niet aan

Oh dus als ze kipfilet lusten, wil dat nog niet zeggen dat ze kippenekkies willen?
Katten blijven vreemde wezens....*zucht*
That's why I love them
Katten blijven vreemde wezens....*zucht*
That's why I love them

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Wat ik wou zeggen, het zijn en blijven katten he
Nou vraag ik me soms wel is af of mijn katten niet gewoon uitzonderlijke zeikerds zijn hoor

Nou vraag ik me soms wel is af of mijn katten niet gewoon uitzonderlijke zeikerds zijn hoor

Nou, ik denk dat Pluis en Speedy het wel zullen eten, maar ik maak me de meeste zorgen om Muka
Het heeft me bijna 5 jaar gekost om een snack te vinden die zij lust :P
Maar als je zo'n nekje of kuikentje ofzo geeft, stikken ze dan niet in de botjes?? Daar ben ik ook altijd zo bang voor, als ze weer eens een kippekluifje hebben weten te pikken...

Maar als je zo'n nekje of kuikentje ofzo geeft, stikken ze dan niet in de botjes?? Daar ben ik ook altijd zo bang voor, als ze weer eens een kippekluifje hebben weten te pikken...
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14