Kittens met 2 of alleen
Kittens met 2 of alleen
Mijn huisgenoot en ik hadden samen 2 kittens,broer en zus,gekocht.
Ze zijn nu 9 weken oud.
De huisgenoot zou nu plotseling gaan verhuizen,en haar kat meenemen.
Nu denk ik dat dat misschien niet zo een goed idee is, omdat de kittens,dan voor de 2de keer op korte tijd zouden verhuizen.
Ze zijn namelijk nog maar 2 weken hier.
en zouden ze elkaar ook niet te hard gaan missen?
Wat denken jullie hierover?
Ze zijn nu 9 weken oud.
De huisgenoot zou nu plotseling gaan verhuizen,en haar kat meenemen.
Nu denk ik dat dat misschien niet zo een goed idee is, omdat de kittens,dan voor de 2de keer op korte tijd zouden verhuizen.
Ze zijn namelijk nog maar 2 weken hier.
en zouden ze elkaar ook niet te hard gaan missen?
Wat denken jullie hierover?
Re: kittens met 2 of alleen
Allereerst welkom op het forum!!
Wat een vervelende situatie. Wist ze toen jullie ze gekocht hadden niet dat ze zo snel al ging verhuizen? Wil ze er maar 1 meenemen of allebei? Voor de katjes is het natuurlijk leuker als ze bij elkaar blijven, maar aangezien ze nog maar 9 weekjes oud zijn denk ik dat ze er ook wel snel aan gewend zullen raken als ze toch uit elkaar gaan. Als jij er zeg maar 1 wilt houden en zij ook, kan je er altijd nog eentje bij nemen, zodat hij toch weer een kameraadje heeft. Dat is voor het katje sowieso leuker dan alleen blijven.
Je kan haar natuurlijk niet verbieden om er een mee te nemen,maar misschien moet je gewoon goed met je huisgenoot overleggen en haar proberen duidelijk te maken dat het voor de katjes het fijnst zou zijn als ze bij elkaar konden blijven. Misschien snapt ze dat en
laat ze ze allebei bij jou.

Wat een vervelende situatie. Wist ze toen jullie ze gekocht hadden niet dat ze zo snel al ging verhuizen? Wil ze er maar 1 meenemen of allebei? Voor de katjes is het natuurlijk leuker als ze bij elkaar blijven, maar aangezien ze nog maar 9 weekjes oud zijn denk ik dat ze er ook wel snel aan gewend zullen raken als ze toch uit elkaar gaan. Als jij er zeg maar 1 wilt houden en zij ook, kan je er altijd nog eentje bij nemen, zodat hij toch weer een kameraadje heeft. Dat is voor het katje sowieso leuker dan alleen blijven.
Je kan haar natuurlijk niet verbieden om er een mee te nemen,maar misschien moet je gewoon goed met je huisgenoot overleggen en haar proberen duidelijk te maken dat het voor de katjes het fijnst zou zijn als ze bij elkaar konden blijven. Misschien snapt ze dat en
laat ze ze allebei bij jou.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Dank je voor je berichtje
Ik heb het haar al verteld en uitgelegd dat ze beter samen kunnen blijven,maar dat wil ze niet geweten hebben
ze wil er sowieso eentje meenemen.
Dus hieraan kan ik weinig veranderen,jammer genoeg.
Wel wist ze mij te vertellen,dat ik maar moet kiezel welk ik wil houden.
Nu, het is de eerste keer dat ik zelf poesjes heb,dus ik ken er nog niet zo heel veel van.
Het gaat over een meisje en een jongen.
Welke van de 2 is het meest aanhankelijk? Is er eigenlijk een verschil van karakter tussen een meisje en een jongen?
Ik vind het heel moeilijk want ze zijn allebei zo super lief
Ik heb het haar al verteld en uitgelegd dat ze beter samen kunnen blijven,maar dat wil ze niet geweten hebben
ze wil er sowieso eentje meenemen.
Dus hieraan kan ik weinig veranderen,jammer genoeg.
Wel wist ze mij te vertellen,dat ik maar moet kiezel welk ik wil houden.
Nu, het is de eerste keer dat ik zelf poesjes heb,dus ik ken er nog niet zo heel veel van.
Het gaat over een meisje en een jongen.
Welke van de 2 is het meest aanhankelijk? Is er eigenlijk een verschil van karakter tussen een meisje en een jongen?
Ik vind het heel moeilijk want ze zijn allebei zo super lief
Hmm, wat vervelend dat ze daar niks van wil weten. Nou ja, wat ik vaak hoor is dat katers wat verdraagzamer zijn tegenover elkaar. Dus als je er nog een keer eentje bij wilt nemen kan je misschien beter het katertje houden. Ik heb zelf ook drie katers, elk een jaar na elkaar genomen en heb daar nooit problemen mee gehad met wennen aan elkaar. Ook zijn ze hier erg aanhankelijk, vooral nadat ze gecastreerd zijn, zijn ze erg relaxed geworden.
Maar misschien kunnen anderen je daar wat meer bij adviseren. Wat een lastige beslissing voor je!
Maar misschien kunnen anderen je daar wat meer bij adviseren. Wat een lastige beslissing voor je!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
dank je.
Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd,wat het best zou zijn een kater of kattin.
En ik hoor zeer vaak tegenstrijdige dingen.
De 1 zegt dat een kater,soms nogal vals uit de hoek kan komen,en krabt zonder enige reden.
De ander zegt dat van een kattin...
Ik zou het liefst een lieve,aanhankelijke poes willen
Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd,wat het best zou zijn een kater of kattin.
En ik hoor zeer vaak tegenstrijdige dingen.
De 1 zegt dat een kater,soms nogal vals uit de hoek kan komen,en krabt zonder enige reden.
De ander zegt dat van een kattin...
Ik zou het liefst een lieve,aanhankelijke poes willen

Ja maar dat wil iedereen 
Maar het je weet nooit van te voren hoe het karakter is.
Bij mij hier is de kater het aanhankelijkst.

Maar het je weet nooit van te voren hoe het karakter is.
Bij mij hier is de kater het aanhankelijkst.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
ooh het is echt zo een domme situatie, eigenlijk wil ik helemaal niet kiezen 
Als ik ze zo samen zie slapen,zo schattig, zou ik ze zo graag alle 2 houden
Maar langs de ander kant denk ik, dat ze als ze wat ouder zijn toch meer op zichzelf gaan zijn en niet meer met elkaar spelen, of heb ik het mis?

Als ik ze zo samen zie slapen,zo schattig, zou ik ze zo graag alle 2 houden

Maar langs de ander kant denk ik, dat ze als ze wat ouder zijn toch meer op zichzelf gaan zijn en niet meer met elkaar spelen, of heb ik het mis?
Re: Kittens met 2 of alleen
Is het geen optie dat je een nieuw kitten voor haar zoekt en dan zelf deze twee houdt bijvoorbeeld?
Ook voor oudere katten blijft het fijn om een maatje te hebben.
Ook voor oudere katten blijft het fijn om een maatje te hebben.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Leeftijd maakt niet zo zeer uit met spelen met elkaar
Die van mij spelen ook nog steeds met elkaar 
Ik vind de optie die Roosje geeft, wel een goeie.

Ik vind de optie die Roosje geeft, wel een goeie.
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
het omgekeerde van wat roos zegt kan misschien ook, al lijkt mij dat zelf niet echt een fijne optie: dat de huisgenoot de katjes meeneemt en jij zelf 2 nieuwe neemt? Lijkt me zo sneu om ze uit elkaar te halen
Mijn 2 boeven ( heb katers) zijn echte knuffelkonten en liggen of bij elkaar of bij mij :P

Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
ik ga het er eens met haar over hebben,of dat ze het goed vind dat ik haar er 2 nieuwe geef,want ben al te gehecht aan deze lieverds 
Ben vanmorgend wel ongerust geworden,want 1 van de 2 moest overgeven,zo een wit achtige vloeistof
weten jullie misschien wat dat zou kunnen zijn

Ben vanmorgend wel ongerust geworden,want 1 van de 2 moest overgeven,zo een wit achtige vloeistof
weten jullie misschien wat dat zou kunnen zijn
is het geen melk?? weet je wat ze heeft gegeten?
Kan ook slijm zijn. Heb je het goed bekeken?
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
ik denk dat het vooral melk is,was echt wit
dus ik ga ze nu voorlopig geen melk meer geven
wat denken jullie
dus ik ga ze nu voorlopig geen melk meer geven
wat denken jullie
- Kattenbella
- Tijger
Geef je kattenmelk of gewone melk? Geone melk is niet zo goed voor katten, ze verdragen de lactose niet zo goed.
Gewoon water is ook prima. Hoe gaat het met het katje die aan het overgeven was?
Gewoon water is ook prima. Hoe gaat het met het katje die aan het overgeven was?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"