Kattenchip

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenchip

Bericht door lizzy123 »

we hebben het evraagd aan onze dierenarts hoe veel geld dan zo'n chip kostte, dat was 60 euro. ik weet niet of dit de normale prijs is. want op dit forum las ik dat het soms ook 30 euro kon zijn. en da's een stuk goedkoper..
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kattenchip

Bericht door Roosje »

euro of 30 is ook het bedrag dat ik heb gehoord inderdaad, maargoed dat kan per dierenarts verschillen natuurlijk. Al vind ik 60 euro wel heel erg veel. Het probleem met een halsbandje is dat ze die kwijt kunnen raken en dat kan met een chip niet. ;-)

Zou wel goed zijn als het inderdaad verplicht is om je huisdieren te laten chippen. Heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Maarja, niet echt te controleren. Tenzij ze het standaard bijvoorbeeld bij het inenten doen ofzo.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenchip

Bericht door lizzy123 »

ik zal wel gaan kijken of er bij ons in de buurt nog dierenartsen zijn die het voor minder geld doen.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenchip

Bericht door Adriana »

lizzy123 schreef:we willen de kat miss wel laten chippen, maar we hebben gevaagd bij onze dierenarts en daar kost het 60 euro. is dat normaal voo chippen?? we hebben haar nog niet laten chippen want 60 euro..
http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Tari ... ieven.html

:edoh: k was zelf ook wel benieuwd want euro 60,- is erg veel euro's. :eeh:
de gemiddelde prijs voor chippen bij allerlei dierenartsen - zie bovenstaande link bij dierenarts 1 tot en met 8 is euro 35,-.
t kan zijn dat ze er een consult bijrekenen.
je zou het kunnen combineren met de jaarlijkse inenting, maar k weet natuurlijk niet of je je katten in laat enten

wat je ook zou kunnen doen is het dichtstbijzijnde asiel bellen en vragen of zij wel eens een actie hebben
en dieren tegen aangepaste tarieven chippen. missch breng je ze op een idee.. :eclap:
en sommige dierenartsen hebben iedere maand een andere actie voor een huisdier,
soms is dat een gebitscontrole en t kan ook een chip-actie zijn, even navragen
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenchip

Bericht door lizzy123 »

ik kan Tijger woensdag laten chippen! dan gaat lizzy meteen mee. ik ben naar een andere dierenarts gaan vragen hoe duur het daar was en was 35 euro, deze dierenarts is wel verder weg, maar dat heb ik er wel voor over:)
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kattenchip

Bericht door Cari »

Zo zie je maar.... altijd even rondbellen ;-) . Een chip is veel beter dan een adreskokertje. Blijft altijd leesbaar. Als hij jaren later in een vreemde stad opduikt :ewhistle: of als hij van het asfalt geschraapt moet worden :shock:
En aan een chip kan je niet blijven hangen :pdtvis: ..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Bij mijn DA kosste het ongeveer €25 dat chippen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenchip

Bericht door lizzy123 »

Tijger en Lizzy zijn gechipt! gister. ik ben er erg blij mee dat mijn poezen nu veiligeer zijn
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenchip

Bericht door Adriana »

joepie!! :thup:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Emmy
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2010 04:15

Re: Kattenchip

Bericht door Emmy »

Ik las op dit forum nogal veel over de uiteenlopende kosten voor het laten chippen van je kat.
Gisteren heb ik onze 2 kittens laten chippen bij de dierenarts.
De kosten bedroegen € 15,00 (incl BTW) per kitten (alleen voor chippen).
Hierin zijn natuurlijk de kosten voor het consult niet in meegenomen, omdat we er toch moesten zijn voor de entingen. Dan hadden we het consult toch ook al moeten betalen met of zonder chippen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattenchip

Bericht door Nyncke »

Welkom Emmy ;-)
Dat is een heel schappelijke prijs!!
Kun je even je woonplaats erbijzetten, er zullen wel meer mensen zijn die er intresse in hebben ( kunnen ze jou PB-en voor de naam van de da )
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Bij mijn da kostte het chippen €25. Ik heb het tegelijk laten doen toen Flea gecastreerd werd
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: Kattenchip

Bericht door Dido »

Hier zijn ze ook allemaal gechipt, de benjamin van't stel komt uit het asiel en in haar paspoort staat het chipnummer. Na 6 weken kon ik checken op de site of ze op onze naam staat (stond eerst op naam van het asiel) en het was inderdaad aangepast.

Ook al komen onze katten nooit in de boze buitenwereld, de tuin is katproof, dus ze kunnen niet ontsnappen en er kan ook geen vreemde kat de tuin in, zijn ze toch gechipt. Je weet maar nooit...volgens mij heb ik per kat €25,- betaald.
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kattenchip

Bericht door jobey »

Beide zijn hier door het asiel gechipt. Maar als je de kat/poes nog wilt chippen moet je goed opletten of je dierenarts ook aan een aanbieding doet. Willen ze hier in Drenthe nog wel eens doen!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kattenchip

Bericht door JLC »

Volgens mij heb ik rond de 40 Euro betaald.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie