Ik ben nieuw hier en heb al een beetje rondgeneusd op het forum. Erg leuk te zien hoe ervaringen en dergelijke worden uitgewisseld. Maar ik heb nu ook wel wat vragen die ik graag persoonlijk beantwoord zie. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Het zit namelijk zo, ik woon sinds kort op mezelf (nog geen maand) en ik merk dat dat toch wel erg eenzaam is. Een kat als huisdier heeft me altijd al getrokken, maar het is er nooit van gekomen dus. Ik ben 20 en ik studeer, "dus" mijn inkomen is niet al te ruim, maar ik weet ook nog niet wat ik per maand overhoud... Ik wil eerst even wat informatie inwinnen voor ik tot eventuele aanschaf over ga. (Duurt toch nog wel even).
Allereerst, als ik beslis een kat of poes te nemen, ga ik denk ik naar het asiel. Verder las ik dat het niet zoveel uitmaakt welk geslacht je kiest als ze gecastreerd zijn. Omdat ik overdag naar school ga is het misschien handiger en leuker voor de kat/poes een tweede te nemen. Maar scheelt dat veel in verzorging en kosten? Is het dan ook echt 2x zo duur of hoe moet ik dat zien?
Het gaat mij voornamelijk om de maandelijkse kosten... Hoe cru dat ook klinkt (ik heb wel wat voor ze over hoor! Maar ik moet het wel hebben...) Ook moet ik natuurlijk geld voor de dierenarts apart leggen, "voor het geval dat" dus. Kortom: hoeveel geven jullie zoal uit per kat, per maand? De kosten voor de aanschaf in het begin niet meegerekend: dat hoort er nou eenmaal bij, voerbakjes etc.
Ook is het bij mij niet echt mogelijk dat de kat of katten naar buiten gaan. Naar buiten kan wel, maar terug kunnen ze niet. Dat lijkt me niet zo handig dus haha.
Ondertussen ga ik verder rondkijken of ik niet wat vergeet

Alvast bedankt!
Gr