Royal Canin

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Royal Canin

Bericht door Cari »

Grootverpakkingen zijn overigens relatief véél goedkoper ;-) .
Dat Royal Canin een goed merk is, ga ik niet ontkennen, maar het begint te verworden tot een soort 'massa-mening'. Als je verder gaat kijken, zie je dat je bij RC waarschijnljk een deel van je geld in de merknaam stopt ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

@cari: k vind eerlijk gezegd RC voor wat ze te bieden hebben relatief prijzig.
jouw Sanabelle bijv en dan de urinary heeft een veel betere samenstelling en is een stuk goedkoperder!
oh ja, je betaalt de reclame en hun inspanningen richting dierenartsen om toch vooral hun merk enz

onze ervaringen hier zowel met Hills als RC zijn erg wisselend en ik laat Enzo tegenwoordig zelf kiezen uit welk jampotje hij zijn brokjes hengelt en daar is doorgaans geen RC bij.. terwijl hij grootgebracht is op RC s/o
hij doet op dit moment een moord voor de blauwe Orijen en Applaws kip/zalm cereal free
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Griffel 1977
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:48
Locatie: België

Re: Royal Canin

Bericht door Griffel 1977 »

Hier eet de kattenbende ook RC.

Vroeger gaf ik de goedkopere merken (Whiskas, Friskies, Aldi, Purina, enz) Iedere etenspot bevatte een ander soort merk. Maar doordat er enkele van mijn katten steeds diaree hadden hierdoor, ben ik over geschakeld op RC Sensible 33. Ik merkte op dat ze inderdaad minder eten (niet dat ze het niet lusten, maar de voedingswaarde ligt hoger dan de goedkopere merken).
Nu geef ik ook RC Indoor 27 bij en RC Fit 32/of RC kitten 36

Van diaree heb ik helemaal géén last meer :eclap: . Het is duur, maar het kost toch minder aan kattenbakvulling :edance:
Slaap zacht Lieve Zippie, Witse, Picasso, Lowieke, Juulke, Zapje, Zipje, Zwerver, Dhio, Zummie en Gijsje. Jullie mens mist jullie!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Royal Canin

Bericht door Sannie_xx »

Het is vaak een kwestie van uitproberen.

Ik heb een tijd Royal Canin Kitten gegeven en dat ging prima. Na de castratie van Mouse ben ik overgestapt op Orijen, waar geen granen zitten en superveel vlees. Eigenlijk heel goed dus, ik wilde dat zo graag voeren. Maar Zooey kon er niet tegen. Die zat onder de wondjes.
Daarna een tijdje Applaws geprobeerd. Dat ging wel redelijk, maar nog steeds wondjes.
Nu geef ik Hills met lam. En daar doen ze het allebei super op! Ik vind hun vachtje er nog iets mooier op dan bij de Royal Canin, zelfs. Alhoewel ik daar zeker ook schik mee had.
Ik koop inderdaad ook via Zooplus - mijn vriend heeft twee katten en voert hen inmiddels ook dezelfde brokken als ik. Dus wij kopen die duoverpakking 10-KG hills waardoor het echt heel erg meevalt financieel.

Elke kat reageert nu eenmaal anders. :)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Royal Canin

Bericht door Dafpoetser »

Van diaree heb ik helemaal géén last meer
Het is ook niet de bedoeling dat JIJ het eet, geloof ik? :lol:
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Royal Canin

Bericht door Sannie_xx »

:roll: :offtopic:




:lol:
Jantje1987
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2010 17:18

Re: Royal Canin

Bericht door Jantje1987 »

Ik heb een vraagje over Royal Canin.

Mijne katten zijn nogal gevoelige eters. Nu geef ik ze sinds donderdag Royal Canin Sensible 33. Hoe lang duurde het voordat er resultaat te bemerken was in de ontlasting en dergelijke?
caetje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2010 00:36

Re: Royal Canin

Bericht door caetje »

In verband met het gewicht van de kat en haar te wegen:

Je kan je kat heel goed wegen door op de weegschaal eerst jezelf en dan jezelf + kat te wegen. Van dit laatste trek je je eigen gewicht af.

Kittens en andere dingen die nog op een keukenweegschaal passen, gaan daar op. 200 gram is nog moeilijk op te merken op onze weegschaal...
kimmie299
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:06

Re: Royal Canin

Bericht door kimmie299 »

Royal Canin kun je ook heel voordelig bestellen bij

www.dierenspeciaalzaakwiersma.nl

Ze bezorgen gratis in de buurt van zevenaar!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

dag Kimmie en welkom ;-) op het Forum

onderaan deze pagina staat een banner van Zooplus, een verzendbedrijf met een heel erg groot assortiment aan kattenvoeders.
boven euro 19,- wordt gratis door TNT bezorgd. bovendien staat er bij de diverse soorten heel veel informatie over de ingredienten en samenstelling van het betreffende voer.

en klein update:
Orijen blauw is nadat ik het bericht had geschreven in de ban gedaan en wordt door Utrechtse koorknaapjes opgepeuzeld.

de Royal Canin sensible is hier nog steeds geliefd voer, samen met Happy Cat > 10 jaar (de senior zal ik maar zeggen) en Sanabelle sensitive lam naast eiwitbeperkte niervoeders.
ben afgestapt van voer met eiwitgehaltes van boven 30%, nergens voor nodig, stinkende ontlasting en zware belasting voor kattennieren, ook als ze (nog) geen nierfaalkater zijn
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Royal Canin

Bericht door nellebel »

bij ons ook royal canin brokjes. had nog hills van mijn vorige kat, maar die lustte mw flippie niet.
ik haal hem altijd in de aanbieding. heb meestal 3 of 4 kilo zakken (voor 2 katten) . dan hou ik zelf de aanbiedingen in de gaten en zorg dat ik op tijd een nieuwe zak heb. ze gebruiken nu beide de indoor, maar heb proefzakjes gekregen voor de gesteriliseerde kat, maar op zich bewegen ze beide erg veel, dus zo snel zullen ze wel niet dik worden, en ik heb aangestreept op het maatbekertje wat ze mogen hebben en dat krijgen ze meestal niet eens op in 1 dag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Royal Canin

Bericht door pearlsofpassion »

Royal Canin zou ik omwille van de samenstelling nooit kiezen.
Er zijn zaken dat ik belangrijk vind in de voeding (zoals granen) en daar scoren de meeste RC's slecht op.
De sensitive 33 zou nog kunnen, maar daar zit redelijk veel eiwitten en vet in.
Dan vind ik de samenstelling van vele goedkopere merken, stukken beter, en veel afwisselender!
Ik vind ze ook altijd vrij eenzijdig samengesteld zijn...

Dus ik vind RC eigenlijk veel te duur voor de kwaliteit.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Royal Canin

Bericht door Lovecat »

Ik ben ook begonnen met RC. Tja newbie en bedolven onder adviezen gesponsorde da's en dszaken.
Als ik kijk naar samenstelling/prijsverhouding dan sluit ik me aan bij Valerie; RC heeft dan niet zoveel (meer) te bieden als andere, goedkopere merken.

Van RC kitten gingen ze stinken en toen ik me ging inlezen over samenstellingen en graan; ben ik eigenlijk resoluut gestopt met RC!
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Royal Canin

Bericht door helskinky »

Ik zou ook wel eens wat anders voor Mio willen hebben,meer dat ik denk dat ie afwisseling wil. Maar ik heb gehoord dat wisselen van voer niet echt aan te raden is.Omdat de darmen enzo het nu goed doen op RC Maine coon .je de kans loopt met ander voer dat zijn darmen ontregeld raken??
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Royal Canin

Bericht door nellebel »

als je gaat omzetten, in ieder geval langzaam aan doen. eerst mengen met het oude voer, en de mengverhouding langzaam aan veranderen. Vooral als je kat al gevoelige darmen heeft.
ik ga niet meer wisselen. ze vinden RC allebei erg lekker en vooral flippie is erg gevoelig voor wisselingen. Heb een keer zo'n blikje gekocht met puur vlees, nou ze is er flink ziek van geweest (braken, diarree), dus fijn terug op RC indoor en nat voer van gourmet (2 smaken stukjes in saus)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie