Mijn kat is bang en/of verdrietig

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat is bang en/of verdrietig

Bericht door Adriana »

k denk dat je gelijk hebt als je opmerkt dat de Br KH niet gelukkig is in gezelschap van de twee andere katzels. niet alle katten trekken altijd goed met elkaar op, wij hebben een poes, die geen viervoeters in haar omgeving duldt en dat geldt tot en met voor haar broer. ik heb het een paar keer een paar weken geprobeerd en toen de knoop doorgehakt. ze woont nu 'op zichzelf', heeft een baasje helemaal voor haar alleen en is dolgelukkig.
stel dat jullie het volhouden en je verhuist en ze kan naar buiten, dikke kans dat je haar na verloop van tijd niet meer terugziet en dat lijkt me niet prettig.
dan indd maar liever proberen snel te herplaatsen en een rustige omgeving voor haar zoeken waar ze wel tot haar recht komt. dit komt niet goed, hoe je ook probeert en je hebt dat gevoel eigenlijk zelf ook en dan gaat het het welzijn van dit lieve dier vóór..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kat is bang en/of verdrietig

Bericht door Cari »

Wat sneu voor het poesje - nee, die is zo niet gelukkig :-( .
Maar waar is de pers 's nachts dan? Wil die niet ook op bed?
Met de rex kan ze goed omgaan, dus als je haar wilt herplaatsen, zou dat prima bij een andere kat kunnen, als die maar niet opdringerig dominant is. Ik denk dat het naar buiten gaan het probleem niet oplost. De kans is groot dat ze dan heel veel buiten blijft, alleen maar om de pers te ontlopen, dus dan ben jij (en zij) nog verder van huis. Ik sluit me bij Adriana aan en denk dat ze elders een vrolijker poesje zal worden.

De pers en de rex gaan wel goed samen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Yora
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:45

Re: Mijn kat is bang en/of verdrietig

Bericht door Yora »

In je huiskamer een plekje voor haar creeren. Zou in elk geval niet nog 4 maanden wachten, want daar kun je het nog wel erger mee maken. daarbij is een verhuizing nog een keer een enorme happening voor het beestje, wat gebeurt er dan?

Wil ze wel bij jou op schoot? Vertrouwd ze jou?
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Mijn kat is bang en/of verdrietig

Bericht door lvhesteren »

Dank je voor jullie advies.

De pers heeft een eigen plekje op een mand vlak bij het bed. Vreemde is dat de rex wel alles mag van de pers, zelfs op de mand erbij. Die 2 zijn bijna een siamese tweeling.

Weten jullie hoe ik haar zou kunnen herplaatsen? Ze kan inderdaad bij andere katten, als ze maar niet te dominant zijn.

Ze is wat klein gebleven en weegt nu 3 kg voor een raskat van 1,5 jaar is dat vrij weinig. Maar ik heb ze bij de DA laten testen en alles is goed.
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Plaats reactie