Heel goed dat je je er eerst zo goed in verdiept.
In ons geval zijn er ontzettend veel meer leuke punten dan minder leuke punten en dat geld denk ik ook voor de rest hier, want anders hadden we immers geen katten he
Ons gezin bestaat uit onszelf, ons zoontje Jesse van 5,5 maand oud, onze 2 honden, en onze 5 katten
Het is een gezellige drukte, en onze katten zijn in de leeftijd van bijna een jaar tot 8 jaar oud.
Ikzelf ben zoiezo voor meerdere katten samen, dus altijd 2, want ze hebben dan wat aan elkaar, ze kunnen samen slapen, spelen, eten, alles gewoon lekker samen uitzoeken.
Als je zelf weinig tijd hebt zou ik voor een iets oudere kat gaan. Dit hoeft niet gelijk een kat van 2 jaar te zijn, want dat is eigenlijk nog erg jong

Een kat van een jaar a 2 jaar is vaak al wat rustiger en minder baldadig, al hangt het ook van je kats karakter af.
Dat moet je dus voor jezelf zien uit te vinden.
Kittens zijn inderdaad wel makkelijker te vormen, omdat oudere katten toch vaak al ergens hun gewoontes hebben ontwikkeld.
Qua kosten moet je rekening houden met castratie/sterilisatie, een eenmalige grote uitgave.
Ook kun je kiezen je kat te laten chippen, ook een eenmalige uitgave, en verder gewoon elk jaar, of om de 2 jaar enting voor ziektes.
Wij hebben hier voor 5 katten 2 kattenbakken, die 2 maal daags worden uitgeschept.
Wij gebruiken dan ook weer klontvormend en geurabsorberend gritt zodat het langer meegaat, en dus naar verhouding goedkoper is.
Kattenbrokken is net wat je zelf wilt geven. Wij voeren eigen merk brok gemeng met purina, 3 van de katten hebben genoeg aan eigen merk brok, maar 2 van de katten hebben toch net dat beetje extra nodig, wat met Purina aangevuld word.
Voor de andere 3 alleen maar extra, die groeien er goed van
Voor de rest is het gewoon genieten. Ik vind het belangrijk dat ons zoontje opgroeid met dieren, en zoals je leest zijn hier dieren zat, dus dat zit wel goed haha.
Onze katten zijn erg leuk met elkaar, spelen allemaal samen en slapen ook allemaal samen, en als ik s'avonds op de bank plof met alle beestjes dan is dat gewoon geweldig,
Succes met maken van een keuze