Hallo,
Ik heb twee lieve poezen (zusjes) van bijna een jaar oud.
Als ze geaaid worden en gaan spinnen, pakken ze met hun nagels alles vast.
Als ze op mijn schoot liggen kan dit best pijn doen voor mij.
Plus veel van mijn kleding gaat er stuk van.
Ik vroeg me af of dit normaal is? en of er iets aan te doen is?
Ik heb weleens gehoord dat ze dit doen als ze te jong bij hun moeder zijn weggehaalt,
weet niet of dit waar is.
Alvast Bedankt
Nagels
Re: Nagels
ja dat is normaal.. hier doen ze het ook beiden..
ik zeg dan altijd "auw Benthe" of 'au merlijn' en dan haal ik hun pootjes van mijn been af.. (niet trekken gewoon eruit halen) ik be nu op het punt dat alleen 'au' en dan hun pootje aanraken al genoeg is dat zij hun pootje terugtrekken..
ik weet niet of alle katten dat aan te leren is en ik weet ook niet of mijn katten ooit alleen zullen reageren op 'au' maar het valt te proberen :P
ik zeg dan altijd "auw Benthe" of 'au merlijn' en dan haal ik hun pootjes van mijn been af.. (niet trekken gewoon eruit halen) ik be nu op het punt dat alleen 'au' en dan hun pootje aanraken al genoeg is dat zij hun pootje terugtrekken..
ik weet niet of alle katten dat aan te leren is en ik weet ook niet of mijn katten ooit alleen zullen reageren op 'au' maar het valt te proberen :P
-
- Kitten
ok, zo ongeveer ga ik er ook mee om 
Ik hoop dat het na een tijd wat minder wordt op die manier.
Bedankt voor de reactie

Ik hoop dat het na een tijd wat minder wordt op die manier.
Bedankt voor de reactie
Hoi Desi
Er zijn hier volgens mij meerdere topics over. Je kunt er naar zoeken met de zoekfunctie. (op trappelen of melken of nagels....vind je vast wel iets)
Die van mij doen het voornamelijk in hun mandje, dan gaan ze helemaal los. Op mijn schoot soms ook, maar dat stopt eigenlijk ook op het moment dat ik auw zeg in combi met pootjes loshalen soms. Heel soms zet ik ze ook weg als ze toch steeds weer opnieuw beginnen.
Denk maar zo, volgens mij geven ze ermee aan dat ze zich prettig voelen. Maar ja pijnlijk is het wel....en inderdaad beetje jammer van al die broekjes met haaltjes erin.
Ik heb trouwens geen idee waarom ze het bij mij minder doen en in het mandje (ze hebben er meerdere maar het is vooral 1 specifiek mandje) juist heel veel. Misschien dat het helpt dat ze 'los kunnen' op dat mandje???? Weet niet of ze het bij jou juist alleen op schoot doen? (dan, alternatief proberen te geven???)
Er zijn hier volgens mij meerdere topics over. Je kunt er naar zoeken met de zoekfunctie. (op trappelen of melken of nagels....vind je vast wel iets)
Die van mij doen het voornamelijk in hun mandje, dan gaan ze helemaal los. Op mijn schoot soms ook, maar dat stopt eigenlijk ook op het moment dat ik auw zeg in combi met pootjes loshalen soms. Heel soms zet ik ze ook weg als ze toch steeds weer opnieuw beginnen.
Denk maar zo, volgens mij geven ze ermee aan dat ze zich prettig voelen. Maar ja pijnlijk is het wel....en inderdaad beetje jammer van al die broekjes met haaltjes erin.
Ik heb trouwens geen idee waarom ze het bij mij minder doen en in het mandje (ze hebben er meerdere maar het is vooral 1 specifiek mandje) juist heel veel. Misschien dat het helpt dat ze 'los kunnen' op dat mandje???? Weet niet of ze het bij jou juist alleen op schoot doen? (dan, alternatief proberen te geven???)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
-
- Kitten
nee ze doen het ook op de bank en in hun mandje.
Ben in iedergeval blij dat het normaal is, moet er maar gewoon aan wennen :p
bedankt!
Ben in iedergeval blij dat het normaal is, moet er maar gewoon aan wennen :p
bedankt!
Hier doen ze het ook en ik moet toch iedere keer weer die pootjes pakken en ze van me afhalen...ik vind het vn pijnlijk en soms inderdaad als ik mooie kleren aanheb, is het een stuk minder. Maar goed, alleen mooie kleren aantrekken als je de deur uitgaat is met meerdere dieren toch het beste.