ik heb al veel gelezen op deze site over het dilemma om een kat buiten te laten of toch binnen te houden. Ik heb Beer (poes ongeveer 3 jaar) nu sinds 2 weken, ik heb haar van een asiel. Nu woon ik redelijk klein en daarom besloot ik om haar na een weekje mijn tuintje in te laten. Aan een tuigje en waslijn wel te verstaan. Dit ging prima ook al kwam ze nog wel eens vast te zitten in de struiken e.d

Ik woon in een woonwijk, auto's mogen hier maar 15 km per uur, maar er zit wel een snelweg op 5 minuten loopafstand. Omdat ik bij haar zo duidelijk zie en hoor dat ze mijn tuin niet groot genoeg vindt denk ik erover om haar over 2 weken de wijk in te laten. Dan zou ik bijvoorbeeld nu al kunnen beginnen om samen met haar de wijk te verkennen. Ze is gesteriliseerd en gechipt trouwens. Het enige waar ik me zorgen om maak is de snelweg en uberhaupt het verkeer hier in de buurt en dat ze er zo aan gewend raakt om buiten te zijn dat als ze eens een weekendje logeert bij een flatgenoot ze gefrustreerd raakt dat ze 2 à 3 dagen niet naar buiten kan. Over kattenhaters maak ik me hier niet zo'n zorgen, er lopen hier erg veel katten in de wijk en dan zou er al wel eens een melding moeten zijn geweest denk ik.
Zouden jullie hardop met me mee willen denken?
Alvast bedankt!
xxx en een neuskus van Beer