Hangbuikje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Pitou is ongeveer 300 gr aangekomen na haar sterilisatie, maar zit nu toch al een paar maand op hetzelfde gewicht. Het is toch wel een buikje, niet alleen vel met haar.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Niemand tips voor pitou's buikje, dieetvoeding of toch maar niet?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Freija,

Ik kan me herinneren dat Pitou maar heel licht was, 2500 gram ofzo?
In dat geval zou ik haar niet op dieetvoeding zetten hoor. Een klein buikje krijgen bijna alle gesteriliseerde poezen wel.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ok, thanks, Ik had een beetje schrik dat ze hier last van zou krijgen, maar niet dus. (Ik bedoel, ik val zelf ook liever 500 gram af dan ineens een kilo of twee)

Voor de rest is ze inderdaad nog steeds een pluimpje.

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

freija schreef:Ik plaats het hier maar, al ben ik niet helemaal zeker of mijn vraag onder dit topic thuishoort, je verplaatst maar indien nodig.
Pitou begint na haar sterilisatie ook een buikje te krijgen, nu weegt ze voor de rest echt wel weinig (2300 gr), is het dan toch verstandig om haar op light-voer te zetten zodat het buikje weer weggaat, of laat ik het buikje maar hangen? Ik denk niet dat ze er last van heeft, ze rent en springt nog even fel als tevoren, maar ja, misschien krijgt ze er op termijn last van en voorkomen is beter dan genezen nietwaar.

Freija
Hallo Freya
Zo te lezen is je poes eerder aan de lichte kant.Ik zou zeggen laat dat buikje maar lekker hangen.
groetjes Alma :lol:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ja, laat lekker hangen :grin: . Luna, mijn poes, heeft ook een hangbuikje en ze is echt niet te dik. Het is inderdaad gewoon leeg vel ofzo. Omdat het niet komt doordat ze te dik is, vind ik het wel grappig juist!
Mauw
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

rian schreef:Ja, laat lekker hangen :grin: . Luna, mijn poes, heeft ook een hangbuikje en ze is echt niet te dik. Het is inderdaad gewoon leeg vel ofzo. Omdat het niet komt doordat ze te dik is, vind ik het wel grappig juist!
Wij hadden het daar gisteren ook toevallig nog over. Xandor is op het moment toch wat aan de magere kant maar dat hangbuikje blijft. Staat hem wel schattig inderdaad en als je gaat voelen, voel je dat het alleen maar vel is.
groetjes Sharon
Liz1982
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2010 04:33

Hangbuikjes

Bericht door Liz1982 »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week 2 poezen, 2 zusjes van 1,5 jaar. Ze zijn ontzettend lief en heb nu al veel plezier van de dametjes! Maar het is mij opgevallen dat beide zusjes een hangbuikje hebben, dit valt echt heel erg op en heb het eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien bij een kat. De dames zijn allebei gesterriliseerd. Enig idee waar dit buikje vandaan komt?

Groetjes Lisette
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hangbuikjes....

Bericht door Ilone »

Wat ik ervan weet is dat bij geholpen katten de verbranding trager is dan bij niet-geholpen katten.
En wanneer katten dikker worden, rekt de buikwand uit waardoor de hangbuiken ontstaan.

Maar, hang me er niet aan op.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Hangbuikjes....

Bericht door jobey »

poezen en katten die gesteriliseerd of gecastreerd zijn krijgen altijd een hangbuik. Dit is een algemeen iets. Het is niet ernstig ofzo maar het hoort er gewoon bij!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hangbuikjes....

Bericht door JLC »

Dit is inderdaad iets wat hoort bij een sterilisatie.
Als je denkt dat je poezen te dik worden, dan kun je overwegen om speciaal voer te geven voor gesteriliseerde/ gecastreerde katten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Hangbuikjes....

Bericht door sandy »

Ik heb hier 1 kat rondlopen die ondanks de sterilisatie geen hangbuik had, die kreeg ze pas toen ik over ging op versvoeren, ze werd eindelijk dikker want ze oogde mij altijd te mager, en het hangbuikje kwam daar wel bij.
Het gaat meestal dus wel op maar uitzonderingen zijn er altijd, ach ik vind het wel charmant :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hangbuikjes....

Bericht door daantje »

Ons Barreltje had als kitten al een soort van hangbuikje :icon_shifty: . Volgens mij is het ook genetisch bepaald. Haar mams heeft het ook (Barrel is de dochter van de poes van mijn collega die hetzelfde heeft).
Nu ze ouder is en al 5 jaar geleden gesteriliseerd is, is het er niet beter op geworden. Haar hele onderkant zwabbert alle kanten op. Toch is zij van onze vier poezels wel de meest actieve, dus ik maak me er niet echt druk over ;-).
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
TrudyTraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 dec 2009 22:41

Re: Hangbuikjes....

Bericht door TrudyTraa »

Mijn gesteriliseerde poes van 13 heeft geen zwabberbuikje, terwijl de jongedame van bijna 3, die niet gesteriliseerd is, er wel een heeft.... Ziet er wel koddig uit als ze rent :eclap:
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hangbuikjes

Bericht door Catfish »

Alles hierboven!
En als hun buikjes hard zijn en je hebt ze niet ontwormd is dat misschien een strak plan...
Maar als je ze wel ontwormd hebt, zie hierboven. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie