Ervaringen met Dierentehuis Amersfoort en/of Zeist

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Sharon304
Huiskat
Huiskat

Ervaringen met Dierentehuis Amersfoort en/of Zeist

Bericht door Sharon304 »

Wij willen in juli graag 2 kittens aanschaffen, nou heb ik op internet Dierentehuis Amersfoort gevonden en Dierentehuis Zeist, zijn er hier op het forum mensen die ervaringen hebben met (één van) deze dierentehuizen?

Groetjes,
Sharon
Sharon304
Huiskat
Huiskat

Re: Ervaringen met Dierentehuis Amersfoort en/of Zeist

Bericht door Sharon304 »

Weinig ervaring dus...
Inmiddels staan we op de wachtlijst van Dierentehuis Zeist, ik heb met beide dierentehuizen gebeld, en deze kwam op mij het vriendelijkst en meest professioneel over. Nu nog een paar maanden geduld hebben!
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Sharon,

Nee, negatieve berichten over Zeist ben ik ook nog niet tegengekomen. Wél kwam ik onderstaande bericht uit 2004 van de dierenbescherming tegen, maar of dat nu ook nog geldt of juíst geldt, is moeilijk te beoordelen.
Je zou ook nog video's kunnen bekijken van het dierentehuis op Youtube.
Asiel in Zeist krijgt officiële erkenning Dierenbescherming
Dierentehuis Zeist e.o. heeft de officiële erkenning van de Dierenbescherming verkregen. Op zondag 16 januari krijgt het asiel de officiële bescheiden uitgereikt. Als een asiel deze erkenning krijgt, betekent dit dat het voldoet aan de eisen die de Dierenbescherming stelt aan de zorg voor dieren en het personeel.
Het asiel in Zeist is het vijftiende asiel dat deze erkenning in de wacht sleept. Al eerder kregen de asielen in Almelo, Doetinchem, Drachten, Enschede, Harderwijk, Kampen, Leiden, Numansdorp, Oss, Rotterdam, Schagen, Tiel, Zandvoort en Zwolle de bijbehorende certificaten uitgereikt.
Om voor erkenning in aanmerking te komen dienen de asielen hun werkwijze en hun beleid voor onder meer de opname, verzorging en plaatsing van dieren en het personeelsbeleid in kaart te brengen. Daarnaast moet dit overeenkomen met de wettelijke eisen en aanvullende eisen gesteld door de Dierenbescherming. Asielen kunnen dit aantonen door beleid en werkwijzen schriftelijk vast te leggen in een protocol. De onafhankelijke Raad voor de Erkenning van Dierenopvangcentra Dierenbescherming (REDD) besluit of een asiel erkend wordt. Erkende asielen worden regelmatig in de praktijk gecontroleerd door de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID).
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Sharon304
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sharon304 »

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Dat bericht klinkt goed, zeker als het nu ook nog geldt.
Het dierentehuis kwam op mij wel goed over. Er werden mij allerlei vragen gesteld voor we op de wachtlijst kwamen, en als ze straks kittens hebben, word ik eerst gebeld, dan mogen we komen kijken en pas de keer erna mogen we ze meenemen. Lijkt mij wel goed.
Ik ga eens kijken wat er voor video's bij staan, leuk!
Plaats reactie