Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door Kattenbella »

Hier mogen de katten niet naar boven en in de bijkeuken, het wordt anders te onoverzichtelijk.
Ze mogen hier verder eigenlijk alles....behalve uit mijn bord eten als ik nog aan het eten ben. "Afwassen" mag wel ;-)
Ik deel mijn bed ook met de katten, wat niet eigenlijk ;-)

Het aanrecht maak ik schoon met alcohol ook, omdat ik rauw vlees aan de katten geef. Mijn groente snij ik op een plank die daarvoor bestemd is en ach, ik ben er nog ;-)

Heel veel plezier met je katten, super dat je voor wat oudere dieren uit het asiel kiest :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
mim1985
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2010 17:21

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door mim1985 »

Sissy kan als wij er niet zijn niet in de woonkamer. Ze is namelijk nogal sloperig. Ondertussen hangt ze niet meer in de gordijnen, maar de planten en de bank moeten het nogal eens ontzeggen. Ook heb ik decoratieballetjes die ze erg graag uit elkaar pluist met het gevolg dat het door de hele kamer ligt.
Wij hebben een kamertje voor haar waar ze is als we er niet zijn. Ze heeft daar speeltjes, een krabpaal en dergelijke en vermaakt zich er prima.
Als het goed is krijgen we dit weekend een kattenluikje en dan mag ze als wij er niet zijn ook in de gang en op de zolder, en natuurlijk naar buiten. Maar de deuren van de huiskamer en slaapkamers doe ik dan wel dicht zodat ze daar niet gaat spoken.....
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door Sunnetje »

Eerder mochten mijn katten wel in de woonkamer wanneer ik er niet was. Af en toe kwam je dan terug en dan was het soms wel een rommeltje, of was er iets kapot (tja, dom, zet dan ook geen vazen neer :P ) maar dat maakte me weinig uit. Risico van katten hebben he :)

Maar ik heb sinds een week een hele mooie wandkast maar nu ben ik erachter gekomen dat ze er gewoon op plassen! Ik bekeek mijn beeldjes in de vitrine en ineens zag ik een hele spoortjes langs het glas en op de glasplaten...! ik wist het niet zeker of het urine was, dus schoongemaakt en niet meer aan gedacht. Volgende dag helaas weer hetzelfde. Geen idee ook waarom ze het doen.
Dus nu laat ik ze niet meer in de woonkamer als ik er niet ben. Ze hebben de gang, de slaapkamer, de kattenkamer en de 'rommel'kamer (overige spullen van de verhuizing staan daar) tot hun beschikking.

In de keuken mogen ze van mij overigens niet komen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door castratenkoor »

Wij hebben 8 katten en die hebben als we weg zijn het gehele huis ter beschikking. Mijn huis is volledig cat-proof, geen planten, vazen, breekbare dingen.
Ik heb een kattenren waar ze via een luikje in de woonkamer 24 uur per dag in kunnen.
Zo kunnen ze zelf bepalen of ze buiten, binnen, beneden, boven of op zolder willen zijn.
Op elke verdieping minstens 1 krabpaal, ook buiten een weersbestendige.


Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door Tamir »

Hier mogen de katten ook in de woonkamer. Zo'n gigantisch huis heb ik niet en geen deur van de keuken naar de kamer, dus ze doen het hiermee. Sinds we Bruce hebben hebben we de bovenverdieping ook beschikbaar gesteld (behalve de slaap - en badkamer). Nu ze nog een beetje aan elkaar moeten wennen en soms nog vechten dan kan ik voorstellen dat ze de ruimte wel prettig vinden.
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
corne
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2010 13:08

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door corne »

Katten in de woonkamer als ik weg ben vind ik altijd een risico. Ik woon in een appartement dus doe ik erg mijn best ze het naar de zin te maken. Hoop daardoor dat ze de spullen heel houden. Toen ze jong waren even goed streng geweest bij iedere krab, nu gaat het wel redelijk. Het blijven boeven dus een hele dag laat ik ze niet alleen. Maar een paar uurtjes wel. Heb ook veel afleiding in o.a. de vorm van gave krabpaal van echt hout en met verschillende plateau's. Besteld bij http://royalwoods.nl maken ze de palen ook op maat schijnt. Maar het gedrag zal verschillen per kat denk ik. proberen dus.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door loek »

He Corne
Dat kende ik nog niet. Wat leuk. Hoeveel betaal je daarvoor?

Bij mij komen ze gewoon in de woonkamer als ik er niet ben. Verboden plekken zijn keuken en slaapkamer. Keuken mogen ze wel in als ik erbij ben. En slaapkamer heel soms als ik visite heb die in de woonkamer slapen.

Er wordt bijna nooit iets gesloopt, maar valt ook niet zoveel te slopen. (Geen planten op vensterbank bijv. die vliegen er binnen drie tellen af)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Re: Kat in woonkamer als je zelf niet thuis bent?

Bericht door mvg83 »

Als wij er niet zijn, mogen de katten wel in de woonkamer + trap naar boven en overloop (kamers boven zijn kattenvrij), verder kunnen ze altijd in de hal.
De hal is best ruim en de vaste plek voor o.a. hun kattenbak. Als wij gaan slapen, gaan Coco en Nibby naar de hal, daar is namelijk geen trap naar boven en kunnen we zonder katten aan de andere kant van de slaapkamerdeur lekker slapen. Vanaf de eerste nacht gedaan en nooit een probleem geweest!
Ze doen in het weekend zelfs ook aan uitslapen! naja... meestal dan :)

We hebben een trucje met de deuren om de katten uit de keuken te houden (eindigt altijd in slopen van vanalles. Zetten twee deuren tegen elkaar open en met elastiekje om de deurkrukken komen ze er niet in!
***Nibby & Coco***
Plaats reactie